Super Mario iz Kostarike pobedio Nintendo u zaštiti žiga

Prodavnica "Super Mario" iz Kostarike uspela je da odbrani svoj žig uprkos Nintendovoj tužbi. Otkrijte kako je lokalni biznis pobedio japanskog giganta i postao internet senzacija

Super Mario iz Kostarike pobedio Nintendo u zaštiti žiga

Dok se većina razgovora o Nintendu u poslednje vreme fokusirala na tužbu protiv kreatora igrice Palworld, kompanija je dugo poznata po agresivnoj zaštiti svojih intelektualnih prava. Međutim, ovaj put su naišli na žestok otpor – od strane prodavnice “Super Mario” iz Kostarike, koja je uspela da odbrani svoj žig uprkos pritiscima japanskog giganta. 

Decenijski žig pod lupom 

Prodavnica “Super Mario”, koju vodi čovek po imenu Mario (otuda i naziv), registrovana je 2013. godine. Kada je Mario-ov sin, Charlito, pokušao da obnovi registraciju žiga prošle godine, Nintendo je poslao svoje advokate. Iako je Nintendo registrovao “Super Mario” žig širom sveta u različitim kategorijama, uključujući video igre, odeću i igračke, kompanija nije imala registraciju za nazive supermarketa. 

Ovo je bio ključni faktor u odluci kostarikanskog Zavoda za intelektualnu svojinu da odbaci Nintendo-ov prigovor i odluči u korist prodavnice. 

Nema veze sa Nintendo-om 

Kao što pokazuje fotografija prodavnice, nema nikakvih pokušaja da se stvori asocijacija sa Nintendo-ovim čuvenim likom. Znakovi i brending prodavnice jasno ukazuju na to da se radi o lokalnom biznisu bez ikakve veze sa video igrama. 

Charlito je istakao da je prodavnica koristila ime “Super Mario” više od deceniju, a da to nije imalo nikakvog uticaja na Nintendo-ov ogroman biznis. Stoga je smatrao da je sukob oko obnove žiga apsurdan. 

Pobeda, ali i korist od tužbe

Pored pravne pobede, prodavnica je dobila i dodatnu promociju. Kako je Charlito rekao: “Sada smo u trendu, svi pričaju o nama zbog odluke Nacionalnog registra koji je doneo odluku u našu korist za brend Super Mario – a usput, ovde možete tražiti nalepnice od kasira.” 

Na snimku, Charlito pokazuje besplatne nalepnice sa logom prodavnice koje kupci mogu dobiti. Ova priča ne samo da je primer kako mali biznisi mogu da se odupru velikim korporacijama, već je i podsetnik da ponekad pravda može da donese i neočekivane benefite. 

Zašto Nintendo nastavlja sa takvim taktikama? 

Nintendo je poznat po agresivnoj zaštiti svojih intelektualnih prava, čak i kada je rizik od zabune ili štete minimalan. Ovaj slučaj pokazuje da takvi pokušaji mogu biti kontraproduktivni, posebno kada se suoče sa lokalnim biznisima koji imaju legitimne razloge za korišćenje određenog imena. 

U svakom slučaju, Super Mario iz Kostarike je dokazao da čak i najveći giganti mogu dobiti odgovor na svoje pretnje – uz malo upornosti i podrške lokalnih vlasti. 

PR saopštenje

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi