Tetris je jedna od od najpopularnijih i najtrajnijih video igara svih vremena, sa verzijama dostupnim na gotovo svakoj konzoli, računaru i uređaju, a trinaestogodišnji dečak po imenu Vilis Gibson postao je prva osoba u istoriji koja je uspela da završi njenu NES verziju (Nintendo Entertainment System). Mnoge od verzija ove igre imaju završetke ugrađene u priču, ali su originalni „beskonačni“ režim ljudi smatrali nepobedivim, sve do sada. Dečak iz Oklahome uspeo je da završi igru 21 stariju od njega, koja je kao NES Tetris verzija izdata 1989. godine.
Vilis Gibson poznat je i pod imenom Blue Scuti na YouTube platformi, gde je i prenosio svoj gejmerski podvig. Osim njegovog snimka, vest i priču o tome objavio je i kanal sa ove platfrome aGameScout.
Međutim, ispravnije bi bilo reći, kako je Gibson i sam stavio termin „pobede“ pod navodnike u naziv svog videa, zato što on u stvari nije dostigao zvaničan kraj igre, jer njega ni nema. Umesto toga, trinaestogodišnjak je igrao igru tako savršeno toliko dugo, da je ona nametnula takozvani „kill screen“, koji je jednostavno srušio igru. Ovakvi momenti u igrama obično su uzrokovani greškom koja se javlja kada ubrzate igru toliko, da njen softver jednostavno ne može da prati korak.
Trinaestogodišnji dečak postigao je ovo dostignuće nakon 38 minuta igranja i zabeležio je taj trenutak na video snimku. On je time postao prva osoba u istoriji ove igre koja je to uradila, ali, ne i prvo „biće“. Naime, program veštačke inteligencije pod imenom StackRabbit takođe je doveo NES Tetris do toga da prikaže „kill screen“ još 2021. Ipak, Gibson je prvi čovek koji je to uspeo, pa možemo reći da smo trenutno kao ljudska vrsta izjednačili rezultat u ovom segmentu rezultatom 1-1.
Tinejdžer je postigao uspeh uključivanjem stila igranja koji se zove „tehnika kotrljanja“ (rolling technique), koji podrazumeva da igrači klize pristima duž donje strane NES kontrolera i koriste taj zamah da prevrnu kontroler u drugu ruku. Kada se potez izvede pravilno, možete da pritisnete D-pad do 20 puta u sekundi. Pre nego što je uspeo da „pobedi“, Gibson je takođe oborio rekord u postignutom nivou igre, postignutom rezultatu i ukupnom broju očišćenih linija korišćenjem tehnike kotrljanja.
Dečak je u razgovoru sa drugim YouTube nalozima rekao da posvećuje ovo dostignuće svom nedavno preminulom ocu, te da je sesija igranja bila toliko uzbuđujuća da posle toga nije osećao prste.
Postizanje, slobodno možemo reći mitskog „kill screen“ ekrana nešto je poput ritualnog obreda za igre starog kova. Ukoliko ste gledali dokumentarac „King of Kong“, znate koliko konkurencija može biti oštra kako biste stekli prava da se hvalite takvim dostignućem. U istoriji, igrači su uspeli da dođu do toga u igrama kao što je Pac-Man, Dig Dug, Duck Hunt i drugih, a sada se nizu priključuje i Gibson sa veoma poznatom igrom Tetris.
Inače, Tetris je kao igru slagalice, 1984. godine originalno dizajnirao Aleksej Pažitnov, sovjetski softverski inženjer, a igru je nakon toga objavilo više kompanija za svoje platforme, a pratile su je sporovi u vezi sa prisvajanjem autorskih prava kasnih osamdesetih godina prošlog veka.
Nakon značajnog perioda objavljivanja od strane kompanije Nintendo, 1996. prava su vraćena Pajtinovu, koji je zajedno sa Henkom Rodžersom potom osnovao kompaniju Tetris da bi upravljao licenciranjem.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji