U nedavnom intervjuu, Fil Spenser, izvršni direktor Microsoft Gaminga, ponudio je otrežnjujuće iskren pogled na Xbox Game Pass, popularni servis za pretplatu na igre koji često izaziva oprečna mišljenja među igračima i stručnjacima iz industrije.
Iako se Game Pass često opisuje kao najbolja vrednost u svetu igara, Spenser jasno ističe da servis nije zamišljen kao univerzalno rešenje:
Spenser navodi primer korisnika koji tokom godine igraju jednu ili dve igre. Za njih je logičnije da kupe te igre, umesto da plaćaju mesečnu pretplatu. Za takve igrače, Game Pass nije najbolji model.
Fokus na izbor i fleksibilnost
Spenser ističe da Microsoft nije fokusiran isključivo na uspeh Game Pass-a, već na širu sliku: povećanje broja sati provedenih u igrama i dovođenje novih igrača u ekosistem Xbox-a. Po njemu, Game Pass je samo jedna od opcija, pored besplatnih igara, direktne kupovine, popusta i ostalog.
Takođe, napominje da su najveće stope rasta zabeležene na PC-ju i u „cloud“ sektoru, dok konzole ostaju stabilan, ali zasićen deo tržišta.
Prednosti Game Pass-a koje korisnici vole
Mnogi igrači, uključujući i autora ovog teksta, navode da Game Pass omogućava:
- Pristup stotinama igara za fiksnu mesečnu cenu
- Igranje skupih novih igara bez dodatnog troška (npr. Doom The Dark Ages, South of Midnight itd.)
- Isprobavanje manjih i eksperimentalnih igara bez rizika (npr. Pentiment, Hi-Fi Rush, Bramble)
- Jednostavnu dostupnost igara na više uređaja (PC, Xbox, cloud, pa čak i Firestick)
Međutim, nije sve tako ružičasto. Iako je Hi-Fi Rush postigao veliki uspeh na Game Pass-u, studio Tango Gameworks koji ga je razvio, ipak je zatvoren. To je izazvalo sumnju u to da li uspeh na Game Pass-u donosi dugoročnu održivost za male programerske kuće.
Takođe, deo Xbox publike razvija nerealna očekivanja da svaka igra mora biti na Game Pass-u da bi preživela, što stavlja pritisak na nezavisne programere i potkopava vrednost igara van servisa.
Fil Spenser jasno daje do znanja da Game Pass nije zamišljen da zameni sve druge modele igranja. On želi da igrači imaju izbor, bilo da kupuju, rentiraju kroz pretplatu, igraju besplatne igre ili koriste cloud. Xbox Game Pass je deo šire strategije, a ne cilj sam po sebi, piše Windows Central.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji