Kompanija Vip mobile organizovala je danas radionicu za medije o aktuelnim ponudama i cenama telekomunikacionih usluga u okviru koje je prof. dr Srđan Bogosavljević predstavio stavove građana Srbije o tome koliko su osetljivi na cene mobilnih usluga i zadovoljni postojećim postpejd tarifama, kao i kako bi, po mišljenju ispitanika, trebalo da izgleda idealan paket ovih usluga sa odgovarajućim sistemom njihove naplate.
Petra Štangl, izvršni direktor za marketing u Vipu, objasnila je novinarima na koji način Vip mobile radi segmentaciju korisnika i kreira svoje proizvode. Najavljen je i Vipov novi, jednistven postpejd koncept koji će biti dostupan u svim Vipovim prodajnim mestima širom Srbije, od ponedeljka, 7. februara. Ovaj koncept baziran je na “smart” tarifama koje će korisnici svakog meseca moći da prilagođavaju svojim potrebama.
Na tržištu i dalje, sa 66% dominiraju pripejd korisnici, ali je u poslednje 3 godine primetno pomeranje ka postpejdu za više od 6% godišnje. Kao tri glavna razloga zbog kojih bi prešli na postpejd, korisnici ističu povoljnije cene, mogućnost da komuniciraju bez ograničenja i mogućnost da pod povoljnijim uslovima dođu do željenog telefona. Na pitanje zašto se još nisu odlučili da pređu na postpejd, ispitanici najčešće navode da u pripejdu imaju bolju kontrolu troškova, da ne mogu da nađu paket koji bi im odgovarao, odnosno da nemaju stalni izvor prihoda.
Kroz fokus grupe koje su rađene krajem prošle godine, uočeno je da mali broj postpejd korisnika iskoristi sve sadržaje koji im se nude u mesečnom paketu. Najčešće iskoriste minute za razgovor, dok im preostane jedan broj SMS poruka. Takođe, zbog povećanog korišćenja mobilnog interneta i korisnici nižih postpejd tarifa žele da im se u paketu omogući besplatan prenos određene količine podataka. Kao odgovor, Vip je ponudio inovativan postpejd koncept sa konkurentnim “pametnim” tarifama koje korisnik prilagođava svojim potrebama.