Tajvanski proizvođač baterija ProLogium predstavio je svoju četvrtu generaciju litijum-keramičkih baterija (LCB) na CES 2025 sajmu u Las Vegasu. Ove baterije, koje će krenuti u proizvodnju krajem godine, rešavaju ključne izazove električnih vozila (EV), kao što su bezbednost, troškovi održavanja, domet i vreme punjenja.
Sa energetskom gustinom od 380 Wh/kg ili 900 Wh/L, ProLogiumova LCB baterija omogućava veću autonomiju EV vozila uz značajno smanjenje mase baterijskih paketa. Cilj kompanije je da sledeće godine dostigne gustinu od 450 Wh/kg ili 1000 Wh/L.
Sigurnost i efikasnost na prvom mestu
ProLogiumova litijum-keramička baterija koristi neorganski elektrolit koji nije zapaljiv, čak i pri ekstremnim temperaturama i naponu. Aktivni sigurnosni mehanizam (ASM) automatski se aktivira na visokim temperaturama, sprečavajući termalni udar. Testovi su pokazali da baterija ostaje stabilna i na temperaturama od 300 stepeni Celzijusa.
Keramički separator u bateriji povećava termalnu provodljivost tri puta u poređenju sa konvencionalnim baterijama. Ova tehnologija smanjuje potrebu za aktivnim hlađenjem i povećava energetsku efikasnost, čak i pri ekstremnim uslovima vožnje ili niskim temperaturama do -20 stepeni Celzijusa.
Brže punjenje, privlačnije rešenje za EV
Jedna od najimpresivnijih karakteristika LCB baterija je brzo punjenje. ProLogium tvrdi da baterija može dostići 60% kapaciteta za samo četiri minuta, dok 80% napunjenosti postiže za šest minuta. Ovo vreme punjenja je uporedivo sa punjenjem rezervoara goriva u vozilima na fosilna goriva, što može olakšati prelazak potencijalnih kupaca na EV vozila.
Ove baterije nisu samo brze i efikasne, već i održivije, imaju manju masu i veću sigurnost, što ih čini idealnim za buduće generacije EV automobila.
ProLogiumova litijum-keramička baterija predstavlja značajan korak ka budućnosti održive transportne tehnologije. Uz drastično brže punjenje, veću energetsku gustinu i unapređenu sigurnost, ova tehnologija može rešiti ključne probleme koji trenutno sputavaju masovno usvajanje električnih vozila, prenosi Interesting Engeneering.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji