Amazon testira humanoidne robote za rad u svojim skladištima

Multinacionalna (tehnološka) kompanija Amazon testira humanoidne robote „Digit pilote“ za rad u svojim skladištima koji bi mogli da zamene ljudske radnike

Amazon testira humanoidne robote za rad u svojim skladištima

Osim „digitalnih“ poslova koje u poslednje vreme od ljudi preuzima veštačka inteligencija, sada bi i ljudska radna snaga za fizičke poslove mogla biti zamenjena jer kompanija Amazon testira humanoidne robote za rad u svojim skladištima. U pitanju su dvonožni roboti u prozivodnji druge, startap firme Agility koji se zovu Digit piloti, napravljeni specijalno za rad u fabrikama i skladištima.

Iako je u pitanju tek testiranje i obe firme se kreću malim koracima u ovom poduhvatu, ovaj potez mogao bi da bude prelomni trenutak za celokupnu svetsku industriju.

Vesti su najavljene na prošlonedeljnom događaju „Delivering the Future“ (u doslovnom prevodu „Isporuka budućnosti“) koji se održao u američkom gradu Sijetl, preneo je TechCrunch.

Multinacionalna kompanija Amazon bavi se internet trgovinom, računarstvom u oblaku, onlajn oglašavanjem, digitalnim strimingom i veštačkom inteligencijom. Prošle godine, u njenom fondu za industrijske inovacije vrednom milijardu dolara, našao se i startap Agility čije humaoidne robote ona sada testira. Iako uključenje u fond ne garantuje da će Amazon koristiti vašu tehnologiju u budućnosti, prilično je jasan pokazatelj da je gigant, u najmanju ruku zainteresovan za njen potencijal.

Jedan od glavnih ljudi firme, Taj Brejdi kaže da je Amazon Robotics do sada isključivao radio sa robotskim inovacijama na točkovima, te da noge predstavljaju veliku mogućnost.

On kaže da su u kompaniji zainteresovani za robote koji hodaju i dodaje da je sposobnost kretanja robota na različitim terenima zaista zanimljiva. Objašnjava da ih u firmi zanima šta sve Digit može da radi, ali i ono što ne može.

Ne znam da li je to dobra ili loša stvar. Mi smo eksperimentalisti u srcu“, ističe Brejdi.

Nije prvi put da Amazon radi sa robotima

Fokus ovog multinacionalnog giganta na robote uopšte, tačnije na autonomne mobilne robote (AMR) na točkovima datira još od 2012. godine, kada je kompanija kupila Kiva System, čije su platforme formirale osnovu za celu Amazon Robotics podružnicu.

Trenutno je 750 hiljada AMR-ova raspoređeno širom mreže skladišta ove kompanije, a Amazon je takođe lansirao i ne-AMR sisteme kao što je robotska ruka za skupljanje i odvajanje proizvoda Sparrow.

Teško je, međutim, proceniti koliko su napori Amazon kompanije imali dubok uticaj na ostatak industrijske robotike. Ono što je sigurno je da je kompanija definitivno povećala pritisak da se konkurencija automatizuje kako bi ispunila rastuća očekivanja kupaca o isporukama narudžbina istog i sledećeg dana.

Dakle, manje je u pitanju inovacija radi inovacije, već je više stvar otkrivanja uloge koju roboti mogu da imaju u dostavljanju robe kupcima za kraće vreme. U tom pogledu, roboti bi mogli da se uključe i direktno u dostavu, kao što je to već slučaj u nekim zemljama sa robotskim vozilima na kolovozu ili u vazduhu.

Trenutno postoji veliki broj startap firmi koje se bore za vlasništvo nad krunom humanoidne robotike, uključujući 1X, Figure i gigantsku kompaniju Ilona Maska Tesla. Firma Agility sa kojom trenutno sarađuje Amazon ima najmanje ljudski izgled svojih robota od pomenute konkurencije, ali ima mnogo sredstava i ogromnu prednost zbog vatrenog krštenja u vidu potencijalne upotrebe multinacionalne kompanije.

Čak i u slučaju da Digit roboti ne uspeju u zadacima koji su mu namenjeni na testiranju, oni sada ipak donose potencijalno ogromni uticaj na razvojni put robota uopšte. Razmere njihovog razvoja bi se naravno dodatno povećale u slučaju da Digit prođe testiranje i Amazon počne da ga i zvanično koristi u svom poslu, jer bi i konkurencija morala da prati poteze ukoliko želi da opstane na tržištu.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi