Na ovogodišnjoj GDC konferenciji, Nvidia je predstavila proširenu verziju svog Zorah demoa, prvobitno prikazanog uz lansiranje GeForce RTX 50 serije. Noviteti uključuju kontrole koje omogućavaju detaljan pregled scena i tehnologije poput RTX Mega Geometry. U okviru panela posvećenog neuralnom renderovanju, Nvidia je potvrdila nešto što se već naslućivalo, ali i nešto neočekivano – Zorah koristi isključivo Ray Tracing tehniku renderinga, bez rasterizacije, a pritom je brži od trenutnog, tradicionalnog raster rendering pristupa.
Nvidia je decenijama koristila posebne demoe kako bi demonstrirala mogućnosti novih grafičkih kartica, ali danas su igre preuzele ulogu glavnog vizuelnog testa. Ipak, Zorah ostavlja snažan utisak – naročito kada se prikazuje uživo na OLED ekranu – ali ne pomera granice grafike onako kako su to nekada radili tehnički demoi.
Tokom Nvidia panela na GDC 2025, Džon Spicer, potpredsednik kompanije za razvoj i performanse, izneo je intrigantan detalj:
„Ovde nema nikakve rasterizacije. Sve je Ray Tracing, uključujući i primarne zrake svetlosti. Neverovatno je da je ovo zapravo brže od rasterizacije, pa nije urađeno samo zbog efekta. Ovo je zaista pravi pristup.“
Kompletno Ray Tracing renderovanje pokazuje snagu veštačke inteligencije
Kako Zorah prikazuje kompletan Nvidia RTX paket neuralnog renderovanja, uključujući RTX Mega Geometry, potpuno Ray Tracing okruženje nije iznenađenje. Međutim, činjenica da je ovaj pristup efikasniji od tradicionalnih metoda signalizira skori prelazak na novu eru gejming grafike.
Naravno, Zorah nije posebno brz, čak ni na RTX 5090 kartici, i oslanja se na svaki trik koji pruža RTX neuralno renderovanje, RTX Mega Geometry i DLSS 4 mogu da ponude. Ipak, demonstrira kako AI omogućava bolje performanse u renderovanju – prelazeći granice dosadašnjih upotreba, poput skaliranja rezolucije i generisanja kadrova, ka kompleksnijim vizuelnim efektima u realnom vremenu.
Sve ovo je moguće zahvaljujući moći aproksimacije. RTX Neural Materials koristi male neuronske mreže za simulaciju interakcije svetla sa materijalima, pružajući vizuelni efekat vrlo sličan originalnom, ali uz znatno manje računske resurse. RTX Neural Radiance Cache funkcioniše na sličan način – umesto renderovanja hiljada svetlosnih odbijanja u sceni, AI predviđa krajnji rezultat na osnovu samo nekoliko realnih odbijanja.
Kao i svaka aproksimacija, AI renderovanje nije savršeno i verovatno nikada neće biti, ali ni klasična rasterizacija nije bez mana. Ključ je da rezultati budu dovoljno precizni da ih ljudsko oko ne prepozna kao veštačke tokom igranja.
Potpune path tracing scene u igrama postaju ostvarive upravo zbog AI sposobnosti da pojednostavi i ubrza fizički zasnovane simulacije. Nvidia nije jedina koja ide ovim putem jer i AMD i Intel su u svoje GPU-ove ugradili specijalizovana jezgra za slične zadatke, jer se rendering oduvek oslanjao na aproksimaciju.
Sviđalo se to nekome ili ne, veštačka inteligencija zaista predstavlja budućnost gejming grafike, piše PC Gamer.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji