Motorsport, posebno Formula 1, ponovo je na braniku inovacija, sa ciljem dobijanja 100% čistog goriva do 2026. godine. Ovaj projekat nastoji da redefiniše sport, utiče na globalnu automobilsku industriju i bori se protiv klimatskih promena.
Krećući se ka budućnosti bez emisije ugljenika, Formula 1 ostavlja iza sebe poznate proizvođače automobila poput kompanija Toyota i Tesla kada je reč o razvoju potpuno čistog pogonskog goriva za vozila. Ovim potezom Formula 1 pokazuje da je ozbiljna u vezi sa budućnošću i željom da donese promene, ne samo na stazama, već i čitavom svetu.
Put ka čistom gorivu u Formuli 1: kako F1 planira da do 2026. godine postigne 100% ugljenično neutralna goriva
Za Formulu 1, prelazak na potpuno čista goriva započeo je usvajanjem E10 standarda, mešavine koja sadrži 10% etanola dobijenog iz obnovljivih izvora koji važi u aktuelnoj trkačkoj sezoni. Ovaj potez je deo širih napora da se postigne ugljenična neutralnost u sportu, s ciljem da se do 2026. godine koriste samo 100% čista “drop-in” goriva.
Ova goriva nove generacije namenjena su da budu ugljenično neutralna ili da imaju emisije ugljen-dioksida jednake nuli, koristeći ugljenik iz ne-prehrambenih izvora i tehnologije direktnog uzimanja iz vazduha u kombinaciji sa „zelenim“ vodonikom.
Cilj je razviti gorivo sa energetskom vrednošću koja je uporediva sa savremenim današnjim gorivom sa visokim stepenom ugljenika, ali sa znatno nižom emisijom štetnih gasova. Ova inicijativa velikih razmera pokazuje kako Formula 1 služi kao poligon za rešenja koja bi mogla imati primenu u običnim automobilima i pomoći u rešavanju klimatskih izazova, što svakako nije prvi put obzirom da se mnogobrojna ranija F1 tehnička rešenja koriste u običnim automobilima
Tehnološki aspekti i napredak u proizvodnji goriva: tehnologija iza čistih goriva u F1
Trenutno postoji nekoliko tehničkih izazova vezanih za upotrebu potpuno održivih goriva u Formuli 1, koji podstiču napredak u ovoj oblasti. Tehnolozi i inženjeri razvijaju goriva koja će biti što ekološki prihvatljivija, a istovremeno sposobna da pruže visoke performanse potrebne u F1 trkama.
Ovo uključuje hemijsku konverziju koja spaja atome vodonika i ugljenika iz obnovljivih izvora. Gorivo mora biti sposobno da radi sa postojećim motorima, tako da ne zahteva značajne promene u trenutnim pogonskim jedinicama.
Ova “drop-in” sposobnost je ključna ako ova goriva treba da pronađu širu primenu izvan trka. Automobilska industrija, poput Formule 1, igra ključnu ulogu u usvajanju održivih goriva, što može podstaći dalju inovaciju koja će fundamentalno promeniti transportnu industriju.
Globalne implikacije i buduća primena održivih F1 goriva: šta F1 proboj u čistim gorivima znači za globalni transport
Održivost danas postaje sve relevantnija, što znači da F1 ne igra ulogu samo na trkačkoj stazi. Dok su trke u prošlosti bile prilično zavisne od motora sa unutrašnjim sagorevanjem, F1 sada radi na stvaranju 100% održivih goriva koja se mogu primeniti na običnim drumskim vozilima, avijaciji, pa čak i u pomorskom transportu.
Ključna oblast koja će imati koristi od ove tehnologije je sektor transporta, glavni doprinos smanjenju globalne emisije gasova koji izazivaju efekat staklene bašte. Izmenjivost i prilagođavanje ovih goriva za raziličitu svrhu upotrebe, mogla bi da zadovolji potrebe većine automobila koji će ostati na motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i tokom 2030-ih i kasnije.
Pored toga, popularnost Formule 1 omogućava efikasnu promociju i možda podstiče širu javnost da se zainteresuje za praktičnu primenu tehnologije održivih goriva. Ovaj primer jasno pokazuje kako industrija motosporta može predvoditi razvoj i primenu tehnologija koje su dobre za čitavo društvo.
Stoga, prelazak Formule 1 na 100% čista goriva predstavlja veliki korak ka realizaciji upotrebe čiste energije u transportnom sektoru. Sa svojom tehnološkom snagom i globalnim prisustvom, F1 ne samo da se reinvestira, već deluje i kao pokretačka snaga promena za celokupnu automobilsku industriju, piše EcoNews.
Како се само усуђују да не поштују одлуку европоида да све мора бити електрично?
Zato sto brzzziii...Lopova ne biju sto je krao nego sto su ga uvatili..