Google AI reguliše semafore u saobraćaju, mnogi tvrde da je čist promašaj

Google AI projekat za regulisanje semafora u saobraćaju izaziva sumnje u efikasnost, uprkos ambicijama da smanji zastoje na prometnim raskrsnicama

Google AI reguliše semafore u saobraćaju, mnogi tvrde da je čist promašaj

Google tvrdi da njihov tiho uveden AI projekat za kontrolu semafora, ubrzava saobraćaj na prometnim raskrsnicama i smanjuje vreme čekanja na semaforima — ali nije sasvim jasno koliko je to zaista korisno.

Prvobitno patentiran i isproban 2021. godine, Google Project Greenlight, kako objašnjava Scientific American, zasniva se na algoritamskom modelu koji bi trebao biti alternativa za dva glavna sistema kontrole saobraćajnih semafora koji se danas koriste.

Dok se oslanja na ručno prilagođene i fiksne promene svetla ili na podzemne senzore koji signaliziraju sistemima koliko vozila se nalazi na konkretnoj raskrsnici, dizajn i kontrola saobraćaja dugo su bili glavobolja za urbane planere.

Tu na scenu stupa Google Project Green Light, koji koristi model poznat kao adaptivni ili odgovorni saobraćaj, koji radi sa podacima iz Google Maps-a, kako bi trenirao sistem da predvidi kada saobraćaj postaje frekventniji i programira semafore u skladu s tim.

Nedavno je uveden u Bostonu, a gradovi kao što su Sijetl, Mančester u Engleskoj i drugi, već su koristili Project Green Light sa različitim uspehom.

Nije najgori projekat koji je Google do sada promovisao, ali svako ko je ikada bio u gužvi nastaloj lakšim sudarom, zna da se na putu ponekad dešavaju stvari koje algoritam ne može predvideti.

Loš Savet

Iako se Boston hvali svojim Google partnerstvom u ovom projektu, zvaničnici drugih gradova koji koriste Google AI za regulaciju semafora u saobraćaju su daleko od pohvalnih. U datim izjavama su sugerisali da su Google AI predlozi često bili nedovoljni ili neprihvatljivi.

Predstavnici engleskog grada Mančestera, na primer, rekli su za Scientific American da su njihovi inženjeri za saobraćaj često ignorisali preporuke Project Green Light-a jer nisu bile dovoljno dobre. Ti isti inženjeri morali su ručno da podešavaju semafore kako bi dali prioritet autobuskim trasama, koje Google AI algoritmi uopšte nisu uzimali u obzir ili su u drugom slučaju morali da preusmere vozače kako ne bi prolazili kroz gušće stambene oblasti.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Čak je i Mariam Ali, portparolka Odeljenja za saobraćaj u Sijetlu, koja je implementirala Project Green Light i koja je generalno pozitivnog stava o Google AIsoftveru, priznala njegove nedostatke.

Iako je za magazin rekla da je grad “video pozitivne rezultate”, na kraju je priznala da je DOT u Sijetlu morao da poništi Google preporuku za promenu saobraćaja jer “nije rezultirala željenim koristima.”

Aleksandar Stevanović, inženjer saobraćaja sa Univerziteta u Pitsburgu koji proučava kontrolu saobraćaja, izjavio je da iako je “sjajno to što Google radi” na implementaciji visokotehnoloških rešenja za glavobolje koje izazivaju semafori u realnom životu, ljudsko donošenje odluka će uvek biti od ključnog značaja.

“Saobraćaj ima toliko neizvesnih faktora,” primetio je Stevanović i dodao kako regulacija saobraćaja “nije raketna nauka,” već je zapravo “teža”, piše Futurism.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi