Visokonaponska baterija hibridnog automobila jedna je od njegovih najskupljih komponenti. Cene variraju, ali očekujte da ćete platiti barem nekoliko hiljada evra za zamenu, ne uključujući rad. Dakle, ako imate hibridni automobil, želite da vaša baterija traje što duže. Ali koliko dugo možete očekivati da će trajati baterijski paket hibridnog automobila?
Najpre, treba napomenuti da hibridna vozila imaju 12-voltne baterije kao i svaki drugi automobil, ali o njima ovde nije reč. Visokonaponske baterije su skrivene od pogleda i obično se nalaze ispod zadnjeg sedišta, a ponekad protežu ispod zadnje police za prtljag. U svakom slučaju, predviđene su da traju koliko i sam automobil, osim ako ne pređete mnogo kilometara ili kupujete dosta korišćen automobil.
Garancije za baterije pružaju naznaku
Garancija koju proizvođač nudi može vam reći nešto o tome koliko dugo očekuje da će baterija trajati.
Proizvođači obično nude barem osam godina ili 100.000 milja pokrivenosti za hibridne sisteme, uključujući baterijski paket. Toyota ide dalje, sa garancijom od 10 godina/150.000 milja; Hyundai pokriva hibridne komponente za istih 10 godina/100.000 milja kao i za svoje nehibridne pogonske sisteme. Ove garancije su uglavnom prenosive na naredne vlasnike, tako da možete biti pokriveni i ako kupujete polovan automobil.
A ako baterija ipak otkaže unutar tog perioda, imate spokoj koji pruža garancija. Njena zamena može biti nezgodna, ali dokle god baterija umire prirodnim putem, ne biste trebali platiti za novu.
Kako hibridna baterija može otkazati
Postoji nekoliko načina na koje hibridna baterija može degradirati ili potpuno otkazati, na neke od kojih možete uticati, a na neke ne. Stavke koje su van vaše direktne kontrole uključuju otkazale baterijske ćelije i druge povezane elektronike.
Izlaganje ekstremnim temperaturama, bilo tokom rada ili dok je vozilo stacionirano, takođe može uzeti svoj danak na vek baterije. Držanje vozila van direktnog domašaja sunca i u garaži kad god je moguće može pomoći da baterija traje duže. Takođe, oštećenje visokonaponske baterije usled saobraćajnih nesreća može je oštetiti ili izbaciti iz funkcije.
Visokonaponske baterije, kao i svaka baterija, takođe degradiraju tokom vremena. Proizvođači pokušavaju produžiti vek baterije koristeći samo deo njenog kapaciteta, sprečavajući je da se previše isprazni ili napuni. Nakon određenog trenutka, prevelika degradacija može učiniti bateriju gotovo neupotrebljivom.
Simptomi loše hibridne baterije
Upozoravajuće svetlo i povezani dijagnostički kod su dobar znak problema sa baterijom, ali možda ćete moći da uočite kvar baterije pre nego što automobil to zvanično potvrdi. Znaci uključuju smanjenu ekonomičnost goriva, ređe korišćenje hibridnog sistema i pokazivač baterije koji više ne pokazuje potpuno punjenje ili ispravno očitavanje.
Pošto hibridi koriste svoje električne motore za pokretanje benzinskog motora, a motori dobijaju struju iz visokonaponskog paketa, automobil koji se ne pokreće ili čak ne uključuje može biti još jedan potencijalni znak otkazivanja HV-paketa.
Iako ne postoje sveobuhvatne studije o dugovečnosti hibridnih baterija, većina procena kreće se između 160.000 i 320.000 kilometara. Najbolji savet za svakoga ko razmišlja o kupovini hibrida sa velikom kilometražom je da obavi pregled pre kupovine koji uključuje dijagnostiku baterije. Na taj način, ako je automobilu potrebna nova baterija, možete to uzeti u obzir pri određivanju cene i planiranju zamene, piše Caranddriver.
Gledam bukvalno juce na YT klip iz SAT emisije na temu hibrida/EV i najveci problem kod hibrida je dnevni broj charge/discharge ciklusa u gradskoj voznji.
Pogledajte video ako Vas zanima tema obavezno, meni je majstor Vanja otvorio oci.
Ta prica sa beterijom kod hibrida i charge/discharge nema veze sa zivotom, covek se nalupao gluposti. Upravo kod hibrida baterija traje najduze jer je uvek u optimalnom razimu volataze, od 30-80%. To pravilo vazi za sve litijum jonske baterije a takve su sada u hibridima!
Toyota i dalje fura uglavnom NiMh baterije u svojim hibridima
Podrzavam hibride, dobri su, nikad ne izdaju
U starijim modelima. Sada u valjda 5 generaciji hibrida presli su na Li-ion, Prius, RAV4, Yaris itd
Hmm, da, izgleda da je gen.5 prešla na LiIon, mada ni to mi informacije baš nešto nisu dosledne.
Reklo bi se da se ne odnosi na sve verzije svih modela.
Najnoviji Prius DA, RAV4 facelift DA, Yaris i Yaris Cross Da, Corolla 1.8 i 2.0 DA, Lexus RX 350h DA a RX 500h NE., kod njega su neke posebne baterije, nesto BI- ovo ono 🙄..za ostale ne znam
Kod Honde su neki hibridi na NiMH, neki na LiOn
(info od pre 1-2 god, ne znam kako je sad, slabo ko od prozivodjaca uopste navodi koji je tip baterije u ponudama hibrida)
Kod tojote u poslednjoj generaciji hibrida se bas navodi da je stavljena laksa i jaca baterija, Li-ion
Iako mi je Toyota #1 uvek u srcu bila i ostala, ne mogu da (finansijski) shvatim danasnju ponudu novih Toyota,
recimo od ICE only nude samo slabasne 3-cilindrase u AYGo/Yaris/Corolla sedan (koji su doduse izuzetno korektni sa cenom),
ali hibridi koji dolaze sa 1.8 i 2.0 motorima su oslabljeni do bola (prvenstveno mislim na 1.8 motor) , a cene zbog hibridnog pogona su >10K evra vece od petrol only modela..
Honda je tu jos gora, postoje samo hibridne verzije, ispod 40K i nema nista osim jazza ili eventualno nekog klot HR-V, sve ostalo je uzmi ili ostavi fazon.
Govorim za srpsko trziste. Mislim da je sada trenutno neki najgori momenat za kupovinu novog automobila, jedino Skoda i jos neki nude i dalje dobre i jake ICE za razumnu cenu,
mada i oni svi zbog eruo7-8 ce nagodinu vec polako da uvrstavaju mHEV, HEV i PHEV u verzije istih modela... a tu ce cene da idu u nebo opet.