Huawei je podneo patent za novu (solid-state) bateriju sa čvrstim jezgrom za električna vozila koja bi mogla obezbediti domet od čak 3.000 kilometara (oko 1.864 milje). Ukoliko baterija pokaže da su njene specifikacije ostvarive u realnim uslovima eksploatacije, reč je o revolucionarnoj tehnologiji koja bi mogla potpuno redefinisati industriju električnih vozila (EV).
Za razliku od litijum-jonskih baterija koje se trenutno koriste u vozilima poput Tesle ili Hyundai Ioniqa, Huawei koristi čvrstu strukturu jezgra baterije koja nudi 2 do 3 puta veću energetsku gustinu. To znači ne samo više snage, već i znatno veći domet.

Još upečatljivije je to što Huawei tvrdi da se ova baterija može potpuno napuniti za samo pet minuta, a što je uporedivo sa vremenom potrebnim za punjenje goriva na benzinskoj pumpi. Uz to, domet od skoro 3.000 km u testovima u Kini praktično eliminiše ključni problem “ograničenog dometa”, jedan od glavnih problema kod električnih automobila danas.
Osim što bi mogla postaviti nove industrijske standarde, ova tehnologija dodatno učvršćuje poziciju Kine kao lidera u trci električnih vozila. Ukoliko se ove baterije pojave u serijskoj proizvodnji, vreme punjenja od pet minuta i domet od 3.000 kilometara mogli bi postati nova norma, a ne izuzetak, prenosi SuperCar Blondie.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji