Dok se stanovnici severne hemisfere pripremaju za brutalne vrućine, saznali smo kako visoke temperature utiču na domet električnih vozila (EV) od stručnjaka za baterije iz kompanije Recurrent.
U novoj studiji Recurrent-a, koja pruža izveštaje o zdravlju baterija električnih vozila (EV) za vlasnike, kupce i prodavce, istražena je stvarna situacija na osnovu podataka od preko 7.500 električnih automobila u SAD-u. Studija pod nazivom “Leto i vruće vreme na domet električnih automobila” daje sledeće rezultate.
Uticaj toplote na EV domet
EV funkcionišu uglavnom dobro kada temperatura raste. Električni automobili gube samo 2-5% dometa na temperaturama ispod 32°C. Električni automobili imaju robustan sistem termalnog menadžmenta kako bi baterije ostale hladne i bezbedne.
Međutim, prema očitavanjima baterija Recurrent-a, EV mogu izgubiti 20-30% ukupnog dometa u ekstremno toplom vremenu, tj. iznad 35°C.
Kada toplota postaje problem za EV
Toplota nepovoljno utiče na EV u dve situacije:
1. Nizak nivo napunjenosti baterije: Termalni menadžment automobila zahteva energiju, tako da je važno držati bateriju napunjenom kako bi automobil mogao održavati bateriju hladnom.
2. Dugotrajno parkiranje na suncu: Ostaviti automobil nedeljama na vrućem suncu je teže za EV nego parkiranje u hladu. Ako morate ostaviti automobil na aerodromu na nedelju dana, idealno bi bilo da ga parkirate na zaštićenom mestu, posebno ako se predviđa ekstremna vrućina.
Kako klima uređaj utiče na domet EV
Korišćenje klima uređaja tokom normalnih letnjih uslova neće primetno smanjiti domet. Međutim, unutrašnje hlađenje zahteva energiju, tako da ekstremna vrućina može uzrokovati gubitak dometa.
Klima uređaj ima mnogo manji negativni uticaj na domet EV nego grejač sa otpornikom, tako da domet ne počinje značajno da pada dok termometar ne dosegne 30°C.
Najbolji način za hlađenje vašeg EV
Ako prethodno ohladite vaš EV dok je priključen na punjač, klima uređaj neće uticati na domet. Najviše energije zahteva početno hlađenje. Može biti potrebno 3-5 kW energije da se automobil sa 35°C ohladi na 20°C, ali je potrebno samo oko 1 kW da se održi na toj temperaturi. Električni klima uređaji su jednostavniji od mehaničkih, ali je i dalje važno redovno proveravati filtere i creva, prenosi, prenosi Electrek.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji