Kina je uspešno završila demonstracioni test svog inovativnog ultra-visoko-brzinskog (UHS) maglev transportnog sistema, postigavši značajnu prekretnicu. Novi maglev voz može dostići brzine do 1000 km/h, obećavajući revoluciju u železničkom transportu.
Uspešno savladavši poslednje ispitivanje, ovaj visokobrzinski voz je izvan trenutnih ograničenja, a ono što može postići prevazilazi očekivanja.
Kako izveštava lokalna novinska agencija Xinhua, test maglev voza je održan u provinciji Šanši. UHS maglev sistem je zajednički razvijen od strane China Aerospace Science and Industry Corporation Limited i Šanši provincije. Ovo je označilo prvi test u punoj veličini nisko-vakuumskog cevnog magnetskog levitacionog transportnog sistema.
Izveštaji kineskih dnevnih novina potvrdili su uspeh testa, kao i da su postignuti svi željeni rezultati.
Tokom testa, superprovodničko maglev vozilo je operisalo u 2 km dugoj nisko-vakuumskoj cevi. Vozilo je demonstriralo kontrolisanu navigaciju, stabilnu suspenziju, bezbedno zaustavljanje i efikasno rukovanje krivinama.
Kina uspešno testirala maglev voz
Štaviše, test je takođe potvrdio da je vozilo održalo maksimalnu brzinu i visinu suspenzije unutar unapred postavljenih vrednosti. Svi sistemi su radili kako se očekivalo, a pokreti voza su se savršeno uskladili sa teoretskim putanjama.
Jedno od značajnih dostignuća testa bilo je uspostavljanje i održavanje vakuumskog okruženja na velikoj skali. Takođe je potvrđena efikasnost superprovodničke navigacione kontrole i koordinacije između različitih sistema u nisko-vakuumskom okruženju.
Kina je započela izgradnju UHS maglev transportnog sistema u okrugu Yanggao 2022. godine. Projekat ima za cilj integraciju svemirske tehnologije sa železničkim transportom, sa ciljem da vozovi postižu brzine od 1.000 km/h. Očekuje se da će ova integracija povećati efikasnost i brzinu železničkog putovanja širom zemlje.
Godine 2021. Kina je predstavila prototip maglev voza sa visokotemperaturnom superprovodljivošću (HTS) u provinciji Chengdu. Ovaj prototip, razvijen na Univerzitetu Southwest Jiaotong, bio je sposoban da postigne brzine do 620 km/h, prema Interesting Engineering.
HTS maglev tehnologija je bez hemijskih nusproizvoda i značajne zagađenosti bukom, a može se pohvaliti stabilnošću, energetskom efikasnošću, bezbednošću i niskim operativnim troškovima. Posebno je pogodna za visokobrzinske i ultra-visoko-brzinske linije.
Kina planira da koristi UHS maglev transportni sistem za povezivanje različitih regiona zemlje. Procene sugerišu da bi sistem mogao smanjiti vreme putovanja između Pekinga i Šangaja na samo 1,5 sati, što ga čini izvanrednim rešenjem za uštedu vremena. Maglev tehnologija, koja predstavlja magnetsku levitaciju, omogućava vozovima da lebde i kreću se izuzetnim brzinama, pokretani snažnim magnetskim poljima.
Uspešan demonstracioni test ultra-visoko-brzinskog maglev transportnog sistema u Kini označava značajan napredak u železničkoj tehnologiji. Sa potencijalom da drastično smanji vreme putovanja i poboljša efikasnost, ova inovacija bi mogla revolucionisati transport ne samo u Kini već i širom sveta, prenosi Techtimes.
Benchmark vesti su vec neko vreme najzabavniji deo ovog foruma! :ROFLMAO:
Brze od Boeing 737. Kinezi su cudo
Ne daj Boze neka nesreca, zavrsis u Japanu ( mada bi u duhu vesti bilo prikladnije da sam napisao neku drugu drzavu :ROFLMAO: )
Od Subotice do Vranja za oko pola sata.
Možda nekad i bude...
Mozda....kad izmisle teleport!
Ovo je voz koji se zapravo kreće u vakuumskoj cevi.
Inače se ne mogu te brzine bezbedno postići pri površini zemlje, a bez gigantske buke (čak i bez probijanja zvučnog zida), i bez ogromne potrošnje energije na savladavanje otpora vazduha.
Ali na sličnim projektima se radi još kojekude.
Radi(la) to i Muskova The Boring Company. Mada, sada kada ih čitam, te neke vakuum cevi i te neke ultra brzine su skrajnuli u stranu.
Biće da je to ipak van ekonomsko/tenhničko/praktične isplativosti.
:unsure: