Kineske kompanije poput BYD-a, koje su se proslavile kao lideri u električnim vozilima, okreću se EREV, iznenađujuće starom rešenju kako bi produžile domet svojih najnovijih modela.
Reč je o malom benzinskom generatoru poznatom kao “range extender”, koji puni bateriju samo kada je to potrebno. Budući da nije povezan sa točkovima, vozila poznata kao EREV (Extended-Range Electric Vehicles) uvek rade u 100% električnom režimu, iako troše benzin i emituju izduvne gasove, piše Barron news.
Ova tehnologija je tokom prošle godine imala najbrži rast u Kini među svim vrstama pogonskih sistema. Prema podacima konsalting kompanije McKinsey, prodato je više od milion EREV vozila, što čini 6% tržišnog udela.
Globalno širenje EREV vozila
Iako su range extenderi trenutno retki van Kine, to bi uskoro moglo da se promeni.
- U Sjedinjenim Američkim Državama, kompanija Stellantis planira da predstavi EREV verziju svog popularnog Ram 1500 pikapa.
- Leapmotor, kineski partner Stellantisa, već je lansirao svoj C10 SUV u Evropi.
- Volkswagen planira EREV verziju svog Scout pikapa u SAD-u, nakon što je predstavio EREV SUV na sajmu automobila u Šangaju.
- Horse Powertrain, zajedničko ulaganje između francuskog Renaulta i kineskog Geelyja, predstavilo je motor koji se može ugraditi u električno vozilo.
EREV spadaju u kategoriju punjivih hibrida i proizvođači ih vide kao prelazno rešenje, naročito u Evropi i SAD-u, gde prelazak na potpuno električna vozila ide sporije od očekivanog.
Kada se pravilno pune, zagađuju manje od običnih benzinskih automobila, ali rešavaju i glavni problem kupaca — domet baterije.
Prema istraživanju McKinsey-ja, skoro četvrtina ispitanika u Evropi i SAD rekla je da bi razmotrila kupovinu EREV vozila nakon što im je koncept objašnjen.
EREV je naročito primenljiv u Sjedinjenim Državama, gde korisnici često koriste pikape za duge vožnje ili vuču čamaca i prikolica, ističe Sebastijan Žake iz Stellantisa. Klasičan električni automobil ima vučnu snagu, ali baterija često traje svega 100 kilometara pod opterećenjem.
Šta EREV znači za Evropu?
Budućnost EREV vozila u Evropi je neizvesnija. Evropska unija planira da do 2035. pređe isključivo na električna vozila, što stvara dilemu za proizvođače.
„Ko bi sada ulagao u nove pogone, ako zna da će im rok trajanja isteći 2035?“ pita se Holger Klajn, direktor nemačke firme ZF. Nemačka već traži izuzetke za motore koji nisu potpuno električni, ali manje zagađuju.
„Range extender tehnologija je veoma dobra prilika da se smanji ulazna cena za korisnike koji žele prelazak na električna vozila“, rekao je direktor Volkswagena, Oliver Blume.
Ipak, Blume smatra da je dugoročna budućnost u potpunoj elektrifikaciji. On veruje da će napredak u tehnologiji baterija uskoro omogućiti veće domete bez potrebe za dodatnim benzinskim motorima.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji