Kombinacija koka-kole i morske vode pokreće automobile? Naučnici dokazali da je sintetički vodonik definitivno energija budućnosti

Revolucionarna metoda pretvaranja recikliranih limenki i morske vode u čisti vodonik, mogla bi potpuno preoblikovati budućnost zelene energije

Kombinacija koka-kole i morske vode pokreće automobile? Naučnici dokazali da je sintetički vodonik definitivno energija budućnosti

Naučnici sa američkog MIT instituta, razvili su revolucionarnu tehnologiju proizvodnje pomoću koje se dobija čist vodonik i to koristeći reciklirane limenke od koka-kole i morsku vodu, što bi moglo doneti jeftiniju i znatno ekološki prihvatljiviju alternativu postojećim metodama proizvodnje ovog goriva. Ova metoda drastično smanjuje emisiju ugljen-dioksida i istovremeno koristi lako dostupne i obnovljive sirovine.

Proces koristi aluminijum iz limenki, koji u kontaktu sa vodom može proizvoditi vodonik. Međutim, prirodni sloj oksida na površini aluminijuma obično blokira ovu reakciju. Naučnici su pronašli rešenje koristeći specijalnu leguru galijuma i indijuma koja uklanja taj oksidni sloj i omogućava efikasnu reakciju sa morskom vodom, oslobađajući čisti vodonik.

U poređenju sa standardnom proizvodnjom vodonika (koja stvara oko 11 kg CO₂ po kilogramu vodonika), MIT-ov proces stvara samo 1,45 kg CO₂ , a što je u rangu sa zelenim tehnologijama poput solarne ili vetrogenerisane proizvodnje. Pored toga, cena proizvodnje iznosi oko 9 dolara po kilogramu, što ga čini konkurentnim drugim održivim izvorima.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Umesto da se vodonik transportuje (što je skupo i komplikovano), ideja tima sa MIT-a jeste da se predobrađeni aluminijumski peleti transportuju do stanica za gorivo, posebno u obalnim regijama, gde se zatim kombinuju sa morskom vodom za trenutnu proizvodnju vodonika. Ovo znatno smanjuje logističke troškove i rizike.

U procesu nastaje i boemita, materijal koji se koristi u proizvodnji elektronike i poluprovodnika, što pruža dodatnu ekonomsku korist i doprinosi isplativosti tehnologije.

Već je napravljen prototip koji može napajati električni bicikl više sati, a uspešno je demonstrirana i mogućnost pogona manjeg automobila. Istraživači rade na sistemima za napajanje plovila i podvodnih vozila, čime se otvaraju nove mogućnosti za primenu u izolovanim i priobalnim područjima, piše IDR.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.