Naučnici sa američkog MIT instituta, razvili su revolucionarnu tehnologiju proizvodnje pomoću koje se dobija čist vodonik i to koristeći reciklirane limenke od koka-kole i morsku vodu, što bi moglo doneti jeftiniju i znatno ekološki prihvatljiviju alternativu postojećim metodama proizvodnje ovog goriva. Ova metoda drastično smanjuje emisiju ugljen-dioksida i istovremeno koristi lako dostupne i obnovljive sirovine.
Proces koristi aluminijum iz limenki, koji u kontaktu sa vodom može proizvoditi vodonik. Međutim, prirodni sloj oksida na površini aluminijuma obično blokira ovu reakciju. Naučnici su pronašli rešenje koristeći specijalnu leguru galijuma i indijuma koja uklanja taj oksidni sloj i omogućava efikasnu reakciju sa morskom vodom, oslobađajući čisti vodonik.
U poređenju sa standardnom proizvodnjom vodonika (koja stvara oko 11 kg CO₂ po kilogramu vodonika), MIT-ov proces stvara samo 1,45 kg CO₂ , a što je u rangu sa zelenim tehnologijama poput solarne ili vetrogenerisane proizvodnje. Pored toga, cena proizvodnje iznosi oko 9 dolara po kilogramu, što ga čini konkurentnim drugim održivim izvorima.
Umesto da se vodonik transportuje (što je skupo i komplikovano), ideja tima sa MIT-a jeste da se predobrađeni aluminijumski peleti transportuju do stanica za gorivo, posebno u obalnim regijama, gde se zatim kombinuju sa morskom vodom za trenutnu proizvodnju vodonika. Ovo znatno smanjuje logističke troškove i rizike.
U procesu nastaje i boemita, materijal koji se koristi u proizvodnji elektronike i poluprovodnika, što pruža dodatnu ekonomsku korist i doprinosi isplativosti tehnologije.
Već je napravljen prototip koji može napajati električni bicikl više sati, a uspešno je demonstrirana i mogućnost pogona manjeg automobila. Istraživači rade na sistemima za napajanje plovila i podvodnih vozila, čime se otvaraju nove mogućnosti za primenu u izolovanim i priobalnim područjima, piše IDR.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji