Mercedes-Benz bez vozača i do 100 km/h od 2025. godine

Mercedes-Benz najavljuje unapređenje svog Level 3 sistema autonomne vožnje, Drive Pilot, povećavajući operativnu brzinu sa 60 km/h na 100 km/h od početka 2025. godine, dostupno kao ažuriranje za modele S klase i EQS

Mercedes-Benz bez vozača i do 100 km/h od 2025. godine

Mercedes-Benz nastavlja da razvija svoj sistem autonomne vožnje nivoa 3, nazvan *Drive Pilot*, koji je premijerno predstavljen kao opcija na modelima S klase i EQS u Nemačkoj i SAD tokom 2024. godine. Samo nekoliko meseci nakon lansiranja, Mercedes je najavio da će od početka 2025. godine operativna brzina sistema biti povećana sa 60 km/h na 100 km/h. Vlasnici vozila sa ovim sistemom dobiće ažuriranje putem OTA (over-the-air) ili prilikom posete servisu.

Mercedes je najavio da će *Drive Pilot* sistem biti posebno re-sertifikovan od strane nemačke Savezne transportne vlasti do kraja 2024. kako bi omogućio povećanje ograničenja brzine, a prve isporuke sa ovim unapređenjem očekuju se početkom 2025. godine.

I pored nadogradnje, cena ove opcije na modelu S klase ostaje nepromenjena, počevši od 5.950 evra na nemačkom tržištu. Ova cena uključuje opremanje svim potrebnim sistema na vozilu kako bi se omogućila homologacija ovog sistema i buduća sertifikacija u SAD, uključujući i specijalna plava spoljašnja svetla.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Podizanjem limita brzine, *Drive Pilot* će, prema navodima kompanije, postati najbrži sistem autonomne vožnje nivoa 3 na svetu u serijskim vozilima. Ovaj sistem se razlikuje od drugih asistencijskih sistema jer, pored kamera, radara i ultrazvučnih senzora, koristi i LiDAR, ključan za prepoznavanje okoline ispred vozila. Sistem takođe ima visoku računarsku moć, omogućavajući preciznu analizu u realnom vremenu.

Mercedes sa *Drive Pilot* sistemom već danas može, a u budućnosti će to činiti još preciznije, da odredi svoju tačnu poziciju sa odstupanjem od nekoliko centimetara, koristeći detaljnu i kontinuirano ažuriranu HD mapu. Na osnovu tih informacija, sistem odlučuje da li vozač može da skine ruke sa volana, u zavisnosti od uslova na putu.

Za sada nije poznato kada i da li će ovaj sistem stići i na druga tržišta od kojih na mnogima postoje i zakonske prepreke, prenosi UK Motor1.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi