Mart 2025. pokazao je da je BYD ušao u novu fazu dominacije. Kineski gigant je registrovao oko 350.000 vozila, pri čemu čak 21% čini izvoz — dvostruko više nego tokom cele 2024. godine. Uz cilj od 5,5 miliona prodatih vozila u 2025. i 800.000 planiranih za izvoz, jasno je da BYD više ne igra samo na domaćem terenu. Pitanje koje se sada postavlja: da li će Shenzhen proizvođač preteći Toyotu do kraja decenije?
Sa druge strane, Tesla beleži zabrinjavajući pad. Sa 151.000 registrovanih vozila u martu, američka kompanija ima pad od 10% u odnosu na isti period prošle godine, čak i uz osveženi Model Y. I dok Geely nastavlja da jača u Kini i približava se drugom mestu, Tesla se nalazi pod pritiskom kako sa Istoka, tako i iz Evrope.
Geely drži čvrsto treće mesto i ima ambicije da prestigne Teslu. Ipak, biće mu potrebna snažna izvozna strategija kako bi zadržao korak sa BYD-om. Na četvrtom mestu je Wuling sa 67.000 jedinica, ali zaostaje za Geelyjem i mora paziti na rastuće performanse tradicionalnih evropskih proizvođača.
BMW i Volkswagen beleže najbolje rezultate od decembra 2023. BMW, zahvaljujući modelima i4 i iX1, i Volkswagen, uz jaku ID gamu i rekordne brojke brendova kao što su Cupra, Skoda i Porsche, šalju jasnu poruku – povratak nemačke inženjerije je u toku. Audi i Mercedes takođe su imali snažne mesece, a Mercedes posebno obećava sa novim CLA modelom koji donosi domet od skoro 800 km i ultra-brzo punjenje od 320 kW.

Azijski rivali se takođe ne predaju. Hyundai i Kia su postigli rekordne rezultate zahvaljujući novim modelima Inster i EV3, dok Toyota, uz svoj BZ portfolio i proverene plug-in hibride (Prius, Crown, RAV4), beleži rekordne brojke i planira još snažniji rast tokom godine.
Francuski Renault je zabeležio najbolji rezultat od decembra 2022., pre svega zahvaljujući uspehu modela Renault 5 i Scenic. Moguće je da će se ovaj brend uskoro vratiti u top 20 globalno.
Gledajući kumulativno stanje za prva tri meseca 2025, BYD je čvrsto na vrhu, Tesla u blagom oporavku, ali daleko od prošlogodišnjih nivoa, dok Geely neumoljivo napreduje. BMW je sada ispred Volkswagena, a Mercedes se probio na deseto mesto. U donjem delu liste, kineski Aion i američki Ford pokušavaju da se vrate među elitu.
Kada se posmatra tržišni udeo po proizvođaču, BYD je lider sa 24,2% (blagi pad), dok Geely drži 11,2%. Tesla je treći sa 8,2%, ali sa tendencijom pada. Volkswagen je na 7,4% i polako se približava Tesli. Ukoliko trendovi potraju, moguće je da Tesla izgubi još jednu poziciju do marta 2026.
Zanimljivo je da je u segmentu isključivo električnih vozila (BEV), BYD pretekao Teslu sa 15,4% naspram Teslinih 12,4%. Pre samo godinu dana, Tesla je držala 19%, dok je BYD bio na 14,8%. Razlika je sada jasna, era Tesline dominacije je završena, objavljuje CleanTechnica.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji