Renault uskoro predstavlja navodno pristupačniji električni gradski automobil

Tržištu električnih automobila mogao bi da se pridruži još jedan, pristupačniji i manji gradski model jer navodno Renault uskoro predstavlja jedan takav

Renault uskoro predstavlja navodno pristupačniji električni gradski automobil

Francuska kompanija Renault uskoro predstavlja novi automobil, i to bi moglo da se desi već do kraja današnjeg dana. U pitanju je navodno mali, pristupačniji, električni gradski automobil čija bi proizvodnja trebalo da se odvija u Novom Mestu u Sloveniji, gde Renault ima svoju fabriku.

U istoj fabrici, Renault već proizvodi svoj Twingo ICE automobil. Novi EV, međutim, biće manji od planiranog Renault EV 5 i imajući ove informacije u vidu, novo vozilo moglo bi da bude neka vrsta Twingo EV.

Novi model trebalo bi da se nađe u prodaji baš 2026. godine, i kao takav, trebalo bi da bude jedan od šest novih električnih modela koje Renault namerava da lansira do 2030. godine. Izvori očekuju da će ovaj pristupačniji električni gradski automobil biti manji od kultnog hečbeka R5.

On će navodno biti deo Renault EV kompanije zvane Ampere, tvrde tri odvojena industrijska izvora za Reuters. Ampere želi proizvodi čak 600 hiljada električnih vozila godišnje u 2026. kao i milion vozila u 2031. godini. S obzirom na to da je Renault prošle godine prodao 50 hiljada električnih vozila, ovi ciljevi zvuče prilično optimistično.

Potez koji stiže od kompanije deo je napora proizvođača automobila da uvere investitore da nastave poslovanje sa EV na berzi, što postaje komplikovano jer je u ovoj industriji trenutno slaba potražnja, dok kineska konkurencija paralelno raste.

Iako je kompanija sa korenima iz Francuske bila pionir na tržištu električnih vozila prve generacije sa svojim dugogodišnjim saveznikom – kompanijom Nissan početkom 2010-ih, Renault je u poslednje vreme u zaostatku za konkurencijom. To posebno važi u odnosu na azijske proizvođače i kompaniju Tesla, s obzirom na to da je globalna konkurencija u ovoj oblasti u porastu.

Odvajanje kompanije Ampere od ostatka Renault grupacije je takođe jedna od strategija koja bi trebalo da poboljša EV tržište i trebalo bi da se zvanično i u potpunosti desi sledećeg proleća.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (1)
  1. sdnenad

    To jeftiniji treba pisati """jeftiniji""", sa mnogo navodnika... Naprosto industrija EV od početka ide nekom kontralogikom i politikom abnormalnih cena. Sve u vezi EV je pre svega stvar politike i raznih agendi a najmanje stvar tehnologije i tržišta.

Pridruži se diskusiji
Komentari su zatvoreni.
Možda vam se svidi