Svemirski turizam u balonu – preko Španije do stratosfere

Španski startap Halo Space razvija program za svemirski turizam, koji treba da omogući turistima vožnju do stratosfere u specijalno dizajniranom balonu

Svemirski turizam u balonu – preko Španije do stratosfere

Španska startap kompanija Halo Space radi na projektu balona za komercijalne svemirske letove, koji praktično treba da predstavlja svemirski turizam. Sa nultom emisijom štetnih gasova, ovaj specijalno dizajnirani balon može da se vine čak do gornjih granica stratosfere, čija visina može da varira od 10 do 50 kilometara iznad površine Zemlje. Karta za ovo neobično iskustvo koštaće neverovatnih 150 hiljada evra.

Svaki let, osim pilota, uključuje osam putnika koji će biti smešteni u kapsulu koja je pod pritiskom, i koja će se pokretati pomoću balona koji je ispunjen helijumom. Uzdizanje balona je standardno sporo i postepeno, a putnici će minimalno biti izloženi G-sili gravitacije sve do ulaska u stratosferu. Sa te visine, putnici – svemirski turisti imaće jedinstveni pogled na Zemlju i beskraj svemira, piše TNW.

U međuvremenu je obavljeno pet probnih letova, a sledeći je zakazan za jun ove godine u Saudijskoj Arabiji, što će biti prvi let izvan matične zemlje startapa Halo Space, Španije.

Želimo da putnici provedu do šest sati u našem svemirskom balonu, a da svaki trenutak za njih bude nezaboravno iskustvo”, reči su izvršnog direktora startapa Halo Space, Karlosa Mire.

Halo Space je angažovao čuvenog dizajnera Frenka Stivensona, čiji portfolio već sadrži čuvene brendove kao što su Mini, Ferrari, Maserati, Fiat, Lancia, Alfa Romeo i McLaren. Časopis Motor Trend nazvao ga je „jednim od najuticajnijih automobilskih dizajnera našeg vremena”, iako doduše ovom prilikom ne treba zaboraviti i Đeđara koji je ikona auto dizajna. No, u svakom slučaju definitivno je da je izbor Stivensona pravi pogodak, tako da ovaj 64-godišnjak sada može dodati i svemirske balone u svoj CV.

Skice Stivensonovog dizajna svemirskog balona može da pogledate u slikama ispod:

Dizajn balona fokusira se na prostrane poglede kroz prozore čija je površina 2,82 kvadratna metra (po jedan za svakog putnika). Konstrukcija kapsule je vrlo lagana, a zasluga za to ide leguri aluminijuma i kompozita, tako da je težina pri poletanju ograničena na 3.500 kilograma. Estetski zakrivljene linije kapsule, reflektujuće površine i eksperimentalna sedišta oslikavaju „Gugi arhitekturu svemirskog doba“ koja je bila popularna u SAD posle Drugog svetskog rata.

Rad na projektu ove veličine je vrlo izazovan iz perspektive dizajna, a ne smemo zaboraviti ni stroga bezbednosna pravila i raspored težine. Meni lično, fokus je na pružanju luksuzne estetike i funkcionalnosti” izjavio je Frenk Stivenson. 

Uprkos skupim kartama, Halo Space ima u planu da svemirski turizam približi široj publici, i ima za cilj da do 2030. godine opsluži 10 hiljada putnika. Plan kompanije je da pokrene letove iz Španije, Saudijske Arabije, SAD i Australije.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi