U poslednje vreme, kompanija Tesla je pomerila svoj fokus sa proizvodnje električnih automobila na veštačku inteligenciju i robotiku. Glavni stub ovog obnovljenog fokusa je Tesla robotaksi, koji bi trebalo da debituje ove godine. Čini nam se da ekscentrični milijarder želi u potpunosti da ukloni ljude iz vožnje na putevima.
Elon Musk ne planira da se oslanja na sedan Model 3 ili SUV Model Y za svoj Tesla robotaksi. Proizvođač električnih vozila radi na posebno napravljenom, namenskom vozilu robotaksija. U nedavnom razgovoru o zaradi, sam Musk je vozilo nazvao ‘Cybercab’.
Vrlo je verovatno da će to biti zvanično ime vozila, budući da je poslednje novo električno vozilo koje je kompanija izdala takođe nazvano Cybertruck. Ova usluga je do sada najambiciozniji plan Tesle i potpuno zavisi od njenih sistema Autopilot i Full Self-Driving. Međutim, upotreba ovih tehnologija takođe zavisi od budućih propisa o autonomnoj vožnji.
Namenski robotaksi
Tesla je ranije pokušavala da izgradi jeftino vozilo za masovno tržište, poznato kao Model 2. Međutim, čini se da su odlučili da za sada stave Model 2 u drugi plan i da se potpuno posvete robotaksiju.
Elon Musk je tokom razgovora o zaradi Tesle za drugi kvartal 2024. godine najavio da će predstavljanje robotaksija biti 10. oktobra. Međutim, Tesla je prilično poznata po tome da se ne pridržava tačno datuma izlaska, tako da ćemo videti da li će to i sada biti slučaj.
Čak i ako Tesla robotaksi bude predstavljen ovog oktobra, proći će još neko vreme pre nego što uđe u proizvodnju. Cybertruck-u je takođe bilo potrebno skoro pet godina od predstavljanja do stvarne isporuke.
Musk je takođe rekao da Tesla ne može početi da nudi vožnje kupcima dok se Full Self-Driving ne bude mogao koristiti bez nadzora, prenosi SupercarBlondie. Tesla je takođe izjavila da ‘tajming uvođenja robotaksija zavisi od tehnološkog napretka i regulatornog odobrenja.’
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji