Tesla i Baidu se udružuju u proizvodnji „FSD“ autonomnih automobila u Kini

Američka kompanija Tesla u vlasništvu milijardera Ilona Maska udružuje snage sa kineskim internet gigantom Baidu za proizvodnju autonomnih FSD automobila u Kini

Tesla i Baidu se udružuju u proizvodnji „FSD“ autonomnih automobila u Kini

Kako bi napravili autonomna vozila sa FSD sistemom (full self-driving) za potpuno samostalnu vožnju, američka kompanija Tesla i kineska firma Baidu udružuju snage. Tesla radi na prikupljanju podataka za javne puteve Kine kako bi razvila FSD tehnologiju za predstojeća vozila u ovoj zemlji.

Kao deo dogovora, Tesla bi takođe trebalo da dobije podatke za izgradnju sistema navigacije na nivou trake za svoju FSD funkciju na kineskim putevima, prenosi Reuters. Ovaj dogovor je postignut dok je Mask bio u iznenadoj poseti Kini u nedelju i sastao se sa premijerom zemlje Li Čenom, tražeći odobrenja vlasti za puštanje FSD tehnologije u upotrebu u Kini.

Iako je Tesla lansirala ovu tehnologiju pre četiri godine, ona još uvek nije dostupna u Kini – drugom najvećem tržištu proizvođača električnih vozila. Kompanije koje žele da prave autonomne automobile u Kini moraju da dobiju kvalifikaciju za mapiranje, za koju strane firme pretežno moraju da se udruže sa domaćim partnerima. Uz Baidu mapiranje, Tesla može legalno da koristi svoj FSD softver na putevima u Kini.

EV Modeli 3 i Y kompanije Tesla su među vozilima koja su testirana i utvrđeno je da su u skladu sa obavezama za zaštitu podataka u Kini, piše Independent.

Dobro je videti kako električna vozila u Kini napreduju. Svi automobili biće električni u budućnosti“, napisao je Mask na svom Twitter (X) profilu.

Najnoviji razvoj dešavanja američke kompanije dolazi u trenutku dok su njene akcije u padu od početka godine, uz pad profita od skoro 20 odsto u prvom kvartalu u poređenju sa istim periodom prethodne godine.

Pad prihoda kompanije delom je posledica smanjenja cena koje je sprovela kompanija od početka ove godine, uključujući smanjenje skoro trećine cene svog FDS sistema u SAD sa 12.000 na 8.000 dolara.

Automobilski gigant obećao je ranije „nova vozila, uključujući pristupačnije modele“, čija proizvodnja treba da počne „početkom 2025. godine, ako ne i krajem ove godine“. Iako je Mask 2019. godine obećao da će na putu biti flota Tesla robotaksija u 2020, ova ideja još nije realizovana, pa možda i ovaj plan naiđe na slične probleme.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

U svakom slučaju, za razliku od svog imena koje podrazumeva potpuno samostalnu vožnju, FSD sistem ipak još uvek ne može sam da upravlja Tesla automobilima, pa vozači moraju da ostanu budni i spremni da intervenišu.

Stručnjaci industrije kažu da bi iznenadna Maskova poseta Kini mogla da pomogne Tesli da unapredi svoj FSD, uz više podataka o kineskim putevima i saobraćaju.

Ako Mask dobije odobrenje od Pekinga da prenese podatke prikupljene u Kini u inostranstvo, to bi predstavljalo promenu igre u ubrzanju obuke njegovih algoritama za autonomnu tehnologiju vožnje širom sveta“, rekao je analitičar Dan Ajvs.

Nakon kratke posete, kineski premijer nazvao je operacije kompanije Tesla u Kini uspešnim primerom ekonomske saradnje ove zemlje sa Sjedinjenim Američkim Državama.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi