Tesla navodno angažuje TSMC za proizvodnju 3 nm čipa za autonomnu vožnju

Za potrebe novog CPU čipa zasnovanog na 3 nm proizvodnom procesu za potrebe autonomne vožnje, automobilska kompanija Tesla navodno angažuje TSMC

Tesla navodno angažuje TSMC za proizvodnju 3 nm čipa za autonomnu vožnju

Jedna od kompanija milijardera Ilona Maska Tesla navodno angažuje TSMC, tajvansku fabriku za proizvodnju čipova za potrebe novog 3 nm procesora namenjenog autonomnoj vožnji. Novi čip biće verovatno proizveden na unapređenom N3P procesu proizvodnje, baš za potrebe jednog od predstojećih hardvera za potpuno samostalnu vožnju (FSD), ukoliko je sudeći po najnovijim glasinama.

To je iznenađujuće, jer Tesla na taj način planira da koristi proizvodni proces koji nije namenjen automobilskoj industriji za svoj FSD SoC, piše portal China Times.

TSMC N3P proces je tehnologija proizvodnje najnovije generacije koja nudi visoke performanse, visoku gustinu tranzistora i relativno nisku potrošnju energije. Za zahtevne procesore kao što je Tesla FSD hardver, N3P proces bi mogao da bude upravo ono što je kompaniji potrebno. Navodno, nekoliko kompanija je već opredeljeno za korišćenje ovog TSMC proizvodnog procesa, pa Tesla neće biti usamljena u svojoj nameri. Međutim, postoji jedna caka u vezi sa N3P i FSD čipovima: kada tačno Tesla planira da koristi ovu tehnologiju?

Prethodni medijski izveštaji ukazivali su da Tesla planira da koristi TSMC N4 tehnologiju za izradu svoje FSD hardverske platforme 4 u Arizoni tokom 2024. godine. S obzirom na to da je TSMC morao da odloži proizvodnju čipova u svojoj Fab 21 fabrici do 2025. godine, Tesla je ili odlučila da prenese svoj FSD 4 dizajn na N3P i da ga proizvodi u Tajvanu, ili uspori proizvodnju FSD 4 hardvera u SAD za šest ili više meseci. Možda kompanija takođe priprema FSD 4.5 ili čak FSD 5.0 platformu koja će koristiti N3P, ali ovo je samo nagađanje.

Budući da informacije o upotrebi TSMC N4 ili N3P tehnologije od strane kompanije Tesla dolaze iz nezvaničnih izvora, treba ih uzeti s rezervom. Takođe treba napomenuti da ni N4, ni N3P procesi nisu namenjeni automobilskim aplikacijama. Umesto toga, TSMC nudi N5A i N3A tehnologije dizajnirane za automobile.

TSMC N5A proizvodna tehnologija je kvalifikovana za AEC-Q100 Grade 1 standard  i poznata je po  svojim rigoroznim kriterijumima kvaliteta i pouzdanosti čipa. Čipovi koji su u skladu sa AEC-Q100 standardom moraju da funkcionišu na ekstremnim temperaturama od -40 do +150 stepeni Celzijusa i da prođu brojne testove pouzdanosti i trajnosti kako bi osigurali dugoročne performanse u teškim uslovima, piše Tom’s Hardware. Uz to, N5A se pridržava ISO 26262 zahteva za funkcionalnu bezbednost kao i IATF16949 za upravljanje kvalitetom, prevenciju defekata i smanjenje varijacija. TSMC N3A tehnologija trebalo bi da sledi N5A u pogledu kvaliteta, pouzdanosti i dugotrajnosti.

Da bi unapredio svoje N3 i N5 proizvodne procese za automobilske aplikacije, TSMC je morao da modifikuje obe tehnologije, tako da nije moguće koristiti N3 ili N5 IP za N3A i N5A tehnologije, zbog čega bi bilo čudno da Tesla dizajnira FSD SoC ili SiP na procesima koji nisu namenjeni automobilskoj industriji ako planira da kasnije usvoji odgovarajuće proizvodne tehnologije.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi