Iako su ratkapne, odnosno poklopci točkova na Tesla Cybertruck vozilu dizajnirani tako da poboljšaju aerodinamičku efikasnost pet do deset posto, testiranje otkriva da je njihov učinak na gume suprotan. Nimalo jeftini modeli Tesla Cybertruck vozila, čija se cena kreće i do 100 hiljada američkih dolara, tako imaju problem sa poklopcima točkova, koji su dizajnirani tako da imaju sedam zaošternih uglova na samoj ratkapni koji uzrokuju habanje i oštećenje guma. Ta oštećenja su vidljiva na bočnim stranama svake, pojedinačne gume.
Ove ratkapne treba da povećaju aerodinamičku efikasnost, a razmak između njih i gume je potreban da bi vazduh mogao da ulazi prirodnim putem i hladi kočione diskove. Upravo taj razmak i pravi problem sa habanjem guma.
Tokom inicijalnog testiranja, stručnjaci iz kompanije Tesla otkrili su da je taj razmak naizgled nerešiv problem, a poklopci su vrlo često otpadali sa točkova dok se vozilo kretalo velikom brzinom. Pokušaji smanjenja razmaka između ratkapne i gume rezultirali su dodatnim problemom, a to je slabije hlađenje kočionih diskova i još veće habanje guma.
Kako dalje navodi ArenaEv, Tesla je priznala problem i najavila redizajn aerodinamičkih poklopaca. Praktično, tu postoje dva zaobilazna rešenja.
Prvo je sasvim očigledno – ukloniti ratkapne sa točkova da ne bi dolazilo do oštećenja guma i da bi hlađenje kočionih diskova ostalo nepromenjeno. Drugo rešenje je manje sigurno, ali daleko jednostavnije – malo više naduvati gume kako se bočni zidovi ne bi deformisali kada dođu u kontakt sa kolovozom.
Tesla planira hitnu distribuciju redizajniranih ratkapni kako bi rešila ovaj problem dok vlasnici ovih, nimalo jeftinih vozila, imaju dva trivijalna rešenja. Očigledno je da će naredne pređene milje, za sada, neki od njih voziti bez poklopaca točkova.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji