Američka vladina agencija istražuje Tesla Full Self-Driving sistem - moguć opoziv 2,4 miliona vozila

Američka Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja pokrenula je istragu nad Tesla samovozećim softverom 'Full Self-Driving' nakon četiri nesreće u uslovima smanjene vidljivosti

Američka vladina agencija istražuje Tesla Full Self-Driving sistem - moguć opoziv 2,4 miliona vozila

Američka agencija zadužena za regulisanje bezbednosti na putevima otkrila je u petak da istražuje Tesla sisteme za samovozeće softvere. Evaluacija koju sprovodi Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na autoputevima (NHTSA) obuhvata 2,4 miliona Tesla vozila različitih modela proizvedenih između 2016. i 2024. godine.

Akcija NHTSA je prvi korak ka mogućem opozivu koji agencija može zahtevati protiv kompanije, koju vodi tehnološki milijarder Elon Musk. Preliminarna evaluacija NHTSA sledi nakon četiri izveštaja o nesrećama koje uključuju upotrebu Teslinog softvera “Full Self-Driving” ili FSD.

Agencija je saopštila da su nesreće uključivale smanjenu vidljivost na putu, sa maglom ili bljeskovima od sunca. Jedan od incidenata uključivao je Tesla automobil koji je smrtonosno udarila pešaka, a drugi je uključivao osobu koja je povređena, navodi NHTSA.

Evaluacija ima za cilj da utvrdi da li Tesla sistemi za samovozeće mogu da detektuju i adekvatno reaguju na uslove smanjene vidljivosti. Takođe će ispitati da li su se druge nesreće sa samovozećim vozilima desile pod sličnim uslovima. U svom saopštenju, agencija je napomenula da je, uprkos nazivu, “full self-driving” zapravo “sistem za delimičnu automatizaciju vožnje”.

Najava NHTSA dolazi nedelju dana nakon blistavog predstavljanja Cybercab-a od strane Elona Muska u studiju Warner Bros. u Burbanku, Kalifornija. Na događaju, Musk je rekao da će koncept potpuno autonomnog robotaksija, koji radi bez pedala ili volana, biti na tržištu do 2027. godine.

Međutim, neki analitičari i investitori nisu bili impresionirani. Akcije kompanije su pale za 8% od predstavljanja Cybercab-a. Deonice su bile uglavnom stabilne nakon saopštenja NHTSA. Za razliku od Waymo-a, samovozećeg sistema Alphabet-a, matične kompanija Google-a, Teslini autonomni sistemi se uglavnom oslanjaju na kamere i veštačku inteligenciju. Pristup gospodina Muska košta manje od uvođenja visokotehnoloških senzora poput Lidara i radara, koji su ključni za Waymo-ov program automobila bez vozača

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi