U bizarnoj i neočekivanoj situaciji, ChatGPT-4o, aktuelni model veštačke inteligencije kompanije OpenAI, izgubio je u partiji šaha protiv Atari Chess igre iz 1979. godine, pokrenute preko emulatora na arhajičnom hardveru Atari 2600 konzole iz 1977.
Robert Jr. Caruso, Citrix inženjer, otkrio je ovu “neprijatnu rupu u znanju” tokom vikenda, testirajući ChatGPT protiv šahovskog programa koji je bio sposoban da predviđa svega jedan ili dva poteza unapred. Iako je Caruso dodatno pojednostavio uslove igre, zamenivši apstraktne ikone figura kako bi ChatGPT lakše prepoznao šta je šta, AI model je nastavio da pravi katastrofalne greške, „dovoljno loše da bude ismejan i u trećem razredu šahovskog kluba.“

Zanimljivo je napomenuti da su se još od 1980-ih performanse računara često merile upravo kroz njihovu sposobnost igranja šaha, a Deep Blue superkompjuter IBM-a je 1997. pobedio Garija Kasparova. Danas, i najslabiji procesor ima daleko veće performanse od Deep Blue-a, pa bi se očekivalo da moderna AI bez problema savlada primitivnu 8-bitnu igru. Međutim, ChatGPT je u ovom slučaju izgubio više partija i na kraju čak „priznao poraz“.
Ova priča dodatno osvetljava ono što je Andrej Karpathy opisao kao “kampanjsko znanje veštačke inteligencije” (AJI) — modeli koji mogu da rešavaju kompleksne zadatke, ali neslavno padaju na osnovnim problemima.
U eri kada se AI prikazuje kao potencijalna zamena za ljudsku inteligenciju, ovakvi porazi služe kao podsetnik da su ovi sistemi i dalje daleko od pouzdane univerzalne inteligencije, piše Tomshardware.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji