Bivša Facebook direktorka otkriva: Meta je ciljala tinejdžere oglasima na osnovu njihovog emocionalnog stanja

U svedočenju pred američkim Senatom, bivša Facebook direktorka Sarah Wynn-Williams tvrdi da je Meta ciljala tinejdžere oglasima kada su bili emotivno ranjivi, uprkos saznanjima o mogućim opasnostima

Bivša Facebook direktorka otkriva: Meta je ciljala tinejdžere oglasima na osnovu njihovog emocionalnog stanja

U dramatičnom svedočenju pred američkim senatorima, bivša Facebook direktorka globalne javne politike, Sarah Wynn-Williams, iznela je ozbiljne optužbe na račun kompanije Meta, tvrdeći da je tehnološki gigant ciljano plasirao oglase tinejdžerima na osnovu njihovog emocionalnog stanja.

Wynn-Williams, autorka knjige Careless People, u kojoj opisuje unutrašnje mehanizme Facebooka i “nemarnost” njegovih rukovodilaca, uključujući Marka Zuckerberga i bivšu izvršnu direktorku Sheryl Sandberg, izjavila je pred Senatskim pododborom za kriminal i terorizam da je Meta imala sofisticirane metode za prepoznavanje trenutaka kada su korisnici — konkretno tinejdžeri — emotivno ranjivi.

“Znali su kada se neko oseća bezvredno, bespomoćno ili kao potpuni promašaj — i te informacije su se delile sa oglašivačima,” rekla je Wynn-Williams. “Oglašivači znaju da kada se ljudi loše osećaju, veća je verovatnoća da će kupiti neki proizvod.”

Kao ilustraciju, navela je primer devojčice koja obriše svoj selfi — algoritmi bi to protumačili kao znak nesigurnosti, pa bi joj se potom prikazao oglas za kozmetiku ili proizvod za mršavljenje. “To je bilo sistemsko ciljanje,” tvrdi ona, dodajući da je kompanija svesno eksploatisala tinejdžere kao ‘najvredniji segment’ korisnika.

“Zlatni rudnik” za oglašivače

Wynn-Williams je podelila i komentar jednog rukovodioca iz kompanije koji je rekao da bi Meta trebalo “da to trubi sa krovova” — jer ima pristup najvrednijem delu tržišta, tinejdžerima. Iako je pokušala da ukaže na to da kompanija te veličine ne treba da se oslanja na eksploataciju ranjivih korisnika, njeni komentari su, kako kaže, bili ignorisani.

Na pitanje senatora da li je Meta koristila slične metode i za odrasle korisnike, prikazan je interni čet u kojem se otkriva da je kompanija istraživala i emocionalno stanje mladih majki, sa sličnom svrhom — prodaja proizvoda u trenucima ranjivosti. Jedan zaposleni je čak sarkastično pitao da li mogu da pitaju “svoje moralno bankrotirane kolege” da li imaju još takvih podataka.

Licemerje iza zatvorenih vrata

Možda najuznemirujući deo njenog svedočenja odnosio se na ponašanje rukovodilaca Metine centrale: mnogi od njih nisu dozvoljavali sopstvenoj deci da koriste Instagram ili Facebook.

“Pitala bih ih da li su njihovi tinejdžeri koristili novi proizvod koji lansiramo. Odgovor bi bio: ‘Moja deca ne smeju da koriste Instagram.’ Znali su. Znali su kakvu štetu ti proizvodi mogu da naprave,” rekla je Wynn-Williams. “Licemerje je bilo prisutno na svim nivoima.

Facebook negira sve

U zvaničnom saopštenju, Meta je odbacila tvrdnje kao “potpuno odvojene od stvarnosti i prepune netačnih navoda.”

Ipak, svedočenje Wynn-Williams dolazi u trenutku kada je Meta pod sve većim pritiskom američkih zakonodavaca i regulatora, posebno nakon brojnih izveštaja o negativnom uticaju Instagram algoritama na mentalno zdravlje mladih.

Njeno izlaganje pred Senatom još jednom je otvorilo pitanja ne samo o etici digitalnog oglašavanja, već i o odgovornosti tehnoloških giganata prema najmlađim i najranjivijim korisnicima.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.