Pre tri godine, jedna IT kompanija žalila se na Gmail subredditu: „Tokom poslednjih mesec-dva, imali smo tri klijenta koji koriste domen uk.com i kojima Google ili blokira ili označava sve poruke kao spam.” Nedavno, u maju 2024. godine, korisnik je na zvaničnom Gmail forumu prijavio da „slanje e-poruka na Gmail, ili na Google hostovane naloge, nailazi na odbijanje zbog niske reputacije samo za e-poruke sa pojedinih domena čak i onih top-level reputacije.”
Brza pretraga na internetu otkriva mnoge slične pritužbe kroz godine. Nakon istraživanja, očigledno je da je ovo poznat problem i uprkos pokušajima kontaktiranja Gmail-a ništa nije urađeno.
Većina Gmail korisnika će rado prihvatiti algoritam koji filtrira e-poruke koje se najverovatnije smatraju spamom. To je jednostavna istina, i dok svi koji su ikada pogledali u svoj folder neželjene pošte znaju da savršeni filter za spam ne postoji, Gmail-ova zaštita protiv spama uvek balansira između zaustavljanja dovoljne količine spama, glavnog kanala za maliciozne aktere, i preterano rigoroznog zaustavljanja legitimnih e-poruka. Generalno, Google radi odličan posao kad je reč o Gmail-u.
Blokiranje spama radi zaštite Gmail korisnika od zlonamernog softvera i phishing napada
Google je uveo nove strategije kako bi obuzdao problem spama za većinu Gmail korisnika. Na čelu ovih promena, koje su stupile na snagu u aprilu 2024. godine, bila je nova obaveza za sve korisnike Gmail-a koji šalju veće količine e-poruka da usvoje robusne metode autentifikacije.
Ove promene su uticale samo na e-poruke poslate ličnim Gmail nalozima i oni koji šalju više od 5.000 poruka dnevno moraju da koriste jaku autentifikaciju domena i izbegavaju slanje neželjenih poruka. Iako ovo nije jedini razlog problema sa blokiranjem spama, obzirom na vreme koje je prošlo, ono je ponovno privuklo pažnju na problem.
Takođe, Google koristi veštačku inteligenciju, posebno prilagođene velike jezičke modele koji su prvi put implementirani krajem 2023. i obučeni na najnovijem i najopasnijem spam i phishing sadržaju, da bi se borio protiv spama i zlonamernog softvera na Gmail-u. Google je tim povodom rekao da su nove AI zaštite rezultirale blokiranjem 20% više spama u Gmail-u i 90% bržim odgovorom na nove napade spama i phishinga.
Odgovor Google-a na pritužbe o blokiranju spama na Gmail-u
Što nas vodi do odgovora Google-a na konkretne pritužbe o tome da e-poruke nestaju i bivaju blokirane u Gmail inboks-u pre nego što uopšte stignu do primalaca. Google je potvrdio da se domeni o kojima je reč ne odnose na top-level domene, već na komercijalne entitete koji su odvojni od top level domena. Takođe je potvrđeno da je prostor o tome šta se smatra spamom složen i daleko od jasnog.
Googleje tim povodom dao sledeću izjavu za javnost:
„Imamo dodatne faktore zaštite kako bismo zaštitili naše korisnike od poruka koje dolaze sa domena za koje smo primetili visoke nivoe zloupotrebe. Iako svi privatni top-level domeni nisu isti, mnogi od njih su popularni među zlonamernim akterima jer ne vrše validaciju svojih korisnika, otvarajući vrata spamerskim i/ili zlonamernim aktivnostima”, prenosi Forbes.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji