Google najavio da će od 25. avgusta 2025. svi goo.gl skraćeni URL linkovi postati nevažeći

Google ultimatum! Petnaestogodišnji veteran usluge skraćivanja URL-ova odlazi u istoriju

Google najavio da će od 25. avgusta 2025. svi goo.gl skraćeni URL linkovi postati nevažeći

U prošlosti su usluge skraćivanja URL-ova bile veoma popularne. Međutim, Google je još 2018. godine najavio da će postepeno ukinuti svoju uslugu skraćivanja URL-ova “goo.gl”. Nedavno je Google ponovo izdao obaveštenje, dajući fore korisnicima još jednu godinu. Sledeće godine goo.gl će zvanično ući u istoriju.

Google-ova usluga skraćivanja URL-ova prvi put je pokrenuta 2009. godine, ali je najavljeno njeno postepeno ukidanje u martu 2018. godine, a usluga je prestala u martu 2019. Korisnici više nisu mogli da generišu nove kratke URL-ove na osnovu goo.gl. Uprkos tome, postojeći kratki URL-ovi i dalje mogu voditi na pravu web stranicu.

Google je nedavno najavio da će od 25. avgusta 2025. svi goo.gl kratki URL linkovi postati nevažeći i da će se pri njihovom kliku pojaviti ekran sa greškom 404.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

S druge strane, od 23. avgusta ove godine, Google će najpre aktivirati mehanizam podsećanja i nakon što korisnici kliknu na link, pojaviće se obaveštenje koje ukazuje da će usluga biti ukinuta sledeće godine.

Popularnost usluga skraćivanja URL-ova potiče od neprijatnosti koju izazivaju sve duži URL-ovi. Kratki URL-ovi ne samo da mogu skratiti originalnu dužinu URL-a, već ih čine lakšim za pamćenje, ručno unošenje ili deljenje.

Google je odlučio da eliminiše goo.gl uslugu skraćivanja URL-ova. Pored promene u navikama korisnika, kratki URL-ovi se lako mogu koristiti za skrivanje zlonamernih linkova i postati alat za phishing prevare, prenosi LTN.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi