Google počeo da briše Gmail naloge - 3 koraka da sačuvate svoj

Ne, neće svi biti u opasnosti jer Google briše samo neaktivne Gmail naloge. Da biste bili spokojni, postoje određeni koraci koje možete preduzeti

Google počeo da briše Gmail naloge - 3 koraka da sačuvate svoj

Google dominira tržištem besplatne e-pošte sa procenom 1,8 milijardi aktivnih Gmail korisnika. Stoga, ne bi trebalo da iznenadi što upozorenja o brisanju Gmail naloga mogu izazvati zabrinutost mnogih. Dakle, da razjasnimo i utvrdimo šta se zapravo dešava. Da, tačno je ovo iz naslova, Google je počeo da briše Gmail naloge, a što smo i nekoliko puta ranije najavili.

Ne, neće svi biti u opasnosti jer se brišu samo neaktivni Gmail nalozi.  Da biste bili spokojni, postoje određeni koraci koje možete preduzeti da biste osigurali kako će vaš Gmail, zajedno sa sadržajem Photos i Docs, ostati netaknut. Evo šta treba da znate i uradite.

Google politika o neaktivnim nalozima znači da bi Gmail, Photos i Docs sadržaji mogli biti izbrisani

Google je početkom ove godine poslao upozorenja korisnicima koji dugo nisu koristili svoje nalog da će ih obrisati, zajedno sa svim Gmail, Photos i Docs sadržajem.

U blog postu o bezbednosti i zaštiti, Ruth Kricheli, potpredsednica za upravljanje proizvodima u Google-u, pružila je objašnjenje kako bi pojasnila šta će se tačno dešavati i kada.

Promene znače da se neaktivan Google nalog sada definiše kao onaj koji nije korišćen u periodu od dve godine, ako je korisnik neaktivan na Google-u najmanje toliko dugo. “Google zadržava pravo da izbriše neaktivan Google nalog”, jasno se navodi u pravilima i politici Gmail naloga, “možemo izbrisati nalog i njegov sadržaj – uključujući sadržaj u Google Workspace (Gmail, Docs, Drive, Meet, Calendar) i Google Photos.”

Bezbednosni razlozi stoje iza brisanja Gmail naloga

Google je investirao mnogo vremena i novca u želji da Gmail učini što sigurnijim za svoje korisnike, bilo u smislu anti-spam mera, zaštite od „phishing“ prevara ili odbrane od hakovanja naloga.

“Čak i sa ovim zaštitama”, rekla je Kricheli, “ako se nalog ne koristi duži vremenski period, veća je verovatnoća da će biti zloupotrebljen.”

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Jedan od glavnih razloga za hakovanje starijih i nekorišćenih naloga su slaba sigurnost pristupnih lozinki i nedostatak dvofaktorske autentifikacije. Lozinke se često dele između naloga, što može dovesti do kršenja jedne usluge koja utiče na bezbednost druge. “Naša interna analiza pokazuje da napušteni nalozi su bar 10 puta ranjiviji, nego aktivni nalozi koji imaju postavljenu 2-step-verifikaciju”, upozorila je Kricheli.

Tri koraka koja treba preduzeti sada da bi sprečili brisanje vašeg Gmail naloga

Ako imate samo jedan Google nalog, onda je vaš Gmail potpuno siguran od opasnosti brisanja, pod uslovom da ste ga koristili u poslednje dve godine. Problem je isključivo sa onim korisnicima koji imaju više naloga ili možda one postavljene samo za skladištenje fotografija ili podataka kojima nisu pristupali dugo vremena ili su potpuno zaboravljeni.

Evo šta Google smatra pod terminom aktivnog naloga:

  • Kada čitate ili šaljete e-poštu.
  • Kada delite fotografije ili gledate YouTube video dok ste prijavljeni na Google nalog.
  • Koristite Google Drive ili Search.

I to je to. Radnja bilo koje od ove tri navedene stvari, barem jednom godišnje ili tako nešto bi trebalo da obezbedi da vaš nalog bude izuzet od brisanja. Te radnje mogu biti preduzete na bilo kom uređaju, jer je ovo politika specifična za nalog.

Ukoliko je prošlo neko vreme od kada ste pristupili vašem nalogu, toplo preporučujemo da uradite Google Account Security Check-Up kako biste osigurali da imate aktivne mere zaštite naloga, prenosi Forbes.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi