Google potvrdio loše vesti za 3 milijarde Chrome korisnika

Google šokira korisnike, propada plan za ukidanje kolačića nezavisnih firmi u okviru Chrome pretraživača, dok korisnici i dalje ostaju izloženi praćenju i rizicima po privatnost

Google potvrdio loše vesti za 3 milijarde Chrome korisnika

U šokantnom potezu, Google je iznenada potvrdio da je dugo očekivano ukidanje zloglasnih kolačića za praćenje u Chrome-u propalo. Kompanija je imala poteškoće da se dogovori sa regulatorima o pristupu koji bi balansirao njene interese sa interesima šire marketinške industrije, ali niko nije očekivao ovo.

Samo nekoliko dana nakon što je Apple upozorio da Chrome uvek prati ono što radite na internetu, vreme za ovu vest nije moglo doći u gormm trenutku.

„Predlažemo ažurirani pristup koji podiže korisnički izbor,“ nagovestila je kompanija 22. jula, pre nego što je objavila svoje iznenađenje. „Umesto ukidanja kolačića nezavisnih kompanija, uvodimo novo iskustvo u Chrome-u koje omogućava ljudima da donesu izbor koji važi za celo njihovo pretraživanje interneta.“

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Međutim, pre nego što postavite pitanje o tome šta to znači, još uvek ne znamo. Verovatno znači da možete birati između kolačića za praćenje, Google poluanonimnog Topics API-ja i njegovog polu-privatnog pretraživanja. Moći ćete da promenite svoj izbor, koji će važiti za celokupan pregled internet sadržaja i to u bilo kom trenutku. Ipak, postoji jedna caka, jer čak ni ovo još nije dogovoreno. „Razgovaramo o ovom novom putu sa regulatorima,“ izjavio je Google, dok je britanska CMA odgovorila „moramo pažljivo razmotriti novi pristup Google-a.“

Google prvo obećao, pa se predomislio i vratio na staro

Ovo su loše vesti za 3 milijarde Chrome korisnika, jer ih je većina kojih nikada neće promeniti svoja podešavanja i bili bi mnogo bolje ići na varijantu pretraživača koji je sigurniji „po defaultu“ za privatnost korisnika. Ovo je bila fokusna tačka Apple-ove reklame koja atakuje na Chrome, pod maskom Safari promocije, a koja je podsetila na neke scene iz Hičkokovog filma „Ptice“ kako bi prikazala korisnike koji su konstantno praćeni dok pretražuju internet, pre nego što Safari dođe u spas.

Ironično, samo nekoliko sati pre ove šokantne vesti, EFF je upozorio da je „Privacy Sandbox Google-ov način da oglašivačima omogući da nastave sa ciljanjem oglasa na osnovu vašeg ponašanja na mreži, čak i nakon što Chrome završi svoje dugo očekivano ukidanje kolačića nezavisnih kompanija koje pomoću njih prate vaše aktivnosti po netu.“

Google-ov program Privacy Sandbox, koji je bio zamišljen da pronađe zamenu za kolačiće za praćenje, činilo se da je od početka bio preplavljen raznim lažnim počecima. Najnovija verzija bila je grupisanje korisnika u sličnomišljeničke grupe, ali Apple je jasno izneo svoje mišljenje u WebKit ažuriranju objavljenom zajedno sa svojim agresivnim reklamama, da takav potez ne bi sprečio ostavljanje digitalnih tragova kao što je to prvobitno obećano, prenosi Forbes.

„Radujemo se nastavku saradnje sa ekosistemom u sledećoj fazi puta ka privatnijem internetu,“ zaključio je Google svoju najavu. Ali potez koji zadržava kolačiće za praćenje ostaje na istom mestu, dok u suštini priznaje da Plan B prema visoko zacrtanom cilju privatnijeg interneta, definitivno nije uspeo. Ne zaboravimo da je Google-ovo obećanje da će ukinuti kolačiće za praćenje, proslavilo svoju četvrtu godišnjicu nešto ranije ove godine.

EFF upozorava da Google-ova odluka „podvlači njihovu stalnu posvećenost profitu nad privatnošću korisnika. Safari i Firefox su blokirali kolačiće trećih strana po defaultu još od 2020. godine, kada je Google obećao da će učiniti isto. Kolačići trećih strana su jedna od najrasprostranjenijih tehnologija za praćenje korisnika, omogućavajući marketing kompanijama i trgovicma podataka da prikupljaju i prodaju informacije o aktivnostima korisnika na mreži.“

Možete očekivati ozbiljne analize ove priče i debate na ovu temu u narednim danima.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi