Instagram planira veliku nadogradnju pretrage kako bi se takmičio s TikTok-om i Google-om

Adam Mosseri najavio da Instagram razvija napredniju funkciju pretrage, kako bi odgovorio na rastući trend među mladima koji koriste TikTok i društvene mreže kao glavne izvore informacija

Instagram planira veliku nadogradnju pretrage kako bi se takmičio s TikTok-om i Google-om

Instagram više ne želi da bude samo mesto za deljenje fotografija i story-a – sada želi da postane i ozbiljna alternativa Google pretrazi. U nedavnom gostovanju na podcastu Build Your Tribe, direktor Instagrama Adam Mosseri priznao je da je funkcija pretrage trenutno slaba tačka aplikacije, ali da se ulažu ozbiljni resursi da se to promeni.

“Sadržajna pretraga – kao kada tražite neku temu ili tip sadržaja, a ne samo određeni nalog – jednostavno nije dobra na Instagramu,” rekao je Mosseri.

Iako je Instagram već godinama jedno od najpopularnijih mesta za vizuelni sadržaj, sve češće gubi trku u oblasti informativne pretrage, naročito među mlađim Gen Z korisnicima. Oni sve više koriste TikTok, pa čak i Instagram, za traženje informacija, saveta, recepata i tutorijala – umesto Google-a.

Google je još 2022. godine upozorio na ovaj trend, priznajući da su aplikacije poput TikTok-a i Instagrama ugrozile njegovu dominaciju u pretrazi i mapama. TikTok je zatim proširio svoju ponudu, dozvolivši oglašivačima da ciljaju korisnike direktno kroz stranicu sa rezultatima pretrage – teritoriju koju je donedavno kontrolisao isključivo Google.

Iako Instagram već ima ogroman katalog korisnički generisanog sadržaja, njegova sposobnost da taj sadržaj učini dostupnim putem pretrage je ograničena – nešto što Meta sada želi da reši.

“Imamo neverovatan sadržaj, ali ga je često teško pronaći. Želimo da to promenimo i time pomognemo i korisnicima i kreatorima,” rekao je Mosseri.

Koji su sledeći koraci?

Mosseri je otkrio da je tim koji radi na pretrazi bio mali, ali da je u poslednje vreme znatno ojačan. Cilj je da se kroz naredne mesece i godine poboljša mogućnost pretrage sadržaja, ne samo naloga.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Takođe, istakao je da Instagram želi da unapredi sugerisane pretrage koje se pojavljuju u okviru komentara – funkcionalnost po kojoj je TikTok već poznat. TikTok često izvlači najčešće pominjane fraze iz komentara i prikazuje ih kao predloge za dalju pretragu. Instagram želi da prati taj model, omogućavajući korisnicima da pronađu kontekstualne informacije koje se možda ne nalaze u samom videu, već u komentarima.

Mosseri je naglasio da nova verzija aplikacije, koja će više oslanjati na komentare kako bi poboljšala pretragu, stiže uskoro.

Bitka za digitalnu pretragu tek počinje

Prema nedavnim istraživanjima, čak 51% Gen Z korisnika u SAD-u preferira TikTok nad Google-om kada traže informacije, dok Instagram i dalje ima potencijal da se pozicionira kao relevantna alternativa.

Ali kao što Mosseri priznaje, Instagram još nije pobedio u toj trci. Zasad je pretraga samo delimično korisna, a većina korisnika koristi aplikaciju za priče i poruke, dok Feed sve više liči na javnu galeriju umesto mesta za ličnu interakciju.

Ipak, ako Instagram uspe da preokrene situaciju i izgradi snažan sistem pretrage koji funkcioniše na bazi stvarnog interesa korisnika, sadržaja i komentara – mogao bi da preotme deo tržišta od TikTok-a i Google-a, i ponovo osveži svoj identitet kao centralno mesto za vizuelnu i informativnu pretragu.

U vremenu kada se pretraga više ne vrti oko linkova, već kratkih videa, reelsa i komentara, pitanje je samo ko će prvi ponuditi najbrži i najpouzdaniji odgovor – i učiniti da to iskustvo izgleda lepo.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.