Messenger namerno prazni bateriju telefona?

Optužbe dolaze od bivšeg zaposlenog koji tvrdi da testiranje aplikacije Facebook Messenger namerno prazni bateriju telefona bez odobrenja korisnika.

Messenger namerno prazni bateriju telefona?

Optužbe dolaze od bivšeg zaposlenog koji tvrdi da testiranje aplikacije Messenger namerno prazni bateriju telefona bez odobrenja korisnika.

Praksa poznata kao „negativno testiranje“ omogućava tehnološkim kompanijama da tajno isprazne bateriju uređaja korisnika, testirajući funkcije ili određene karakteristike kao što je brzina rada aplikacije ili način učitavanja slika. U slučaju kompanije Facebook, negativno testiranje bi se moglo koristiti da bi se utvrdila brzina učitavanja poruke, a tada se baterija prazni brže od očekivanog.  

„Rekao sam direktoru da ovaj postupak može nekome napraviti štetu. Tada sam dobio odgovor da šteta koja se desi pojedincu istovremeno može doneti korist velikom broju ljudi, navodi nekadašnji zaposleni kompanije Meta Džordž Hejvord.  

“Messenger namerno prazni bateriju”

On je prošlog novembra dobio otkaz zbog odbijanja da učestvuje u negativnom testiranju, ali je potom podneo tužbu protiv kompanije pred Federalnim sudom na Menhetnu. Tokom rada u kompaniji Meta, Hejvord je bio zadužen za Messenger. Stotine miliona ljudi širom sveta svakodnevno koriste aplikaciju za razmenu poruka, glasovne i video pozive. U mnogim zemljama Messenger je jedan od ključnih komunikacijskih alata, prenosi Android Authority.

Trenutno Facebook Messenger ima 1,3 milijarde korisnika širom sveta, što ga svrstava među najkorišćenijim aplikacijama za komunikaciju na svetu.  

„Namerno trošenje baterije nečijeg uređaja moglo bi ugroziti bezbednost ljudi, naročito u okolnostima kada je komunikacija sa prijateljima važna, ili kada je neophodno pozvati policiju, odnosno hitnu službu“, stoji u tužbi koja je podneta protiv kompanije Meta. 

Facebook uprkos optužbama svakodnevno vrši negativna testiranja 

Hejvord je odbio da pokrene testiranje i zbog toga je dobio otkaz. Ne zna koliko korisnika je pretrpelo potencijalnu štetu nastalu usled prakse kompanije Meta. Tvrdi da među zaposlenima kruži interni dokument pod nazivom „Kako pokrenuti dovitljive negativne testove“ u kojima se nalaze primeri eksperimenata koji ugrožavaju korisničko iskustvo. Messenger je zapravo postao jedna od najpopularnijih aplikacija za komunikaciju, jer stručnjaci uvođenjem novih opcija pokušavaju da unaprede bezbednost korisnika. 

Iako većina korisnika nema predstavu o tome da njihovi uređaji mogu poslužiti za testiranje pojedinih kompanija, ovakav postupak je svakodnevica u radu kreatora najuspešnijih aplikacija za pametne uređaje.  

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi