Sapunica koja traje, a koja se bavi kompanijama Microsoft i Yahoo, ulazi u novu fazu. Naime, te dve kompanije, koje su privlačile puno pažnje svojim odnosima u proteklim godinama, su se – po svemu sudeći – dogovorile o novom vidu saradnje. Rojters javlja, pozivajući se na izvore bliske rukovodstvu obe kompanije, da je potpisan sporazum o saradnji, koji predviđa da će Yahoo koristiti Microsoft-ov Bing search engine. Ovaj sporazum bi trebao da važi u naredna 24 meseca (mada, nije baš jasno kako bi se to Yahoo “vratio na staro” kada sporazum bude prestao da važi). Yahoo će promeniti svoj fokus i umesto na pretragu, fokusiraće se na prodaju zajedničkih reklama. Microsoft i Yahoo će deliti prihode od reklamiranja. Sporazum je naizgled potreban obema stranama. Microsoft Bing beleži porast zastupljenosti, ali veoma mali u odnosu na ogroman zaostatak u odnosu na Google.
Istovremeno, Yahoo uopšte ne napreduje, gubeći dobar deo tržišnog udela od firmi Google i Microsoft. Ovaj par će biti u prilici da se bolje suprotstavi Google-u. Tržištem internet pretrage dominira Google sa preko 65% pretraga u SAD, dok Yahoo i Microsoft drže 19,6% i 8,4%, respektivno. Zajedno, oni (Yahoosoft ili Microhoo, možda?) će držati oko 28% tržišta. Naravno, pod uslovom da ne dođe do kontraefekta i veliki broj onih koji koriste Yahoo pretragu pređu na Google kad već moraju da koriste novi sistem za pretragu. Google je najavio da će tražiti da regulatorna tela ispitaju bilo kakav sporazum između ovih kompanija, a postoje špekulacije da bi američko Ministarstvo pravde i Evropska Komisija mogli da limitiraju sposobnost ovih firmi da prikupljaju informacije o korisnicima, što bi uticalo na njihovo poslovanje. Kako god, ostaje nam da vidimo kako će se ova saradnja pokazati.
Dopuna: sporazum je i zvanično potpisan. Umesto na dve godine, kako se nagađalo, saradnja je dogovorena na čak deset godina!
Izvor: Dailytech