Pošto je spam problem velikog broja korisnika Interneta,
ovde ćemo vam malo bliže objasniti strategiju kojom Microsoft planira da se
bori protiv ove pošasti koju je Bil Gejts najavio u svom govoru pre nekoliko
dana. Microsoft je novom prilazu borbi protiv spama dao ime "Coordinated
Spam Reduction Initiative" i zasniva se na utvrđivanju identiteta pošiljaoca
poruke, nešto kao identifikacija poziva kod mobilnih telefona. Bil Gejts se
nada da će ova inicijativa uz novi model oporezivanja kompanija koje šalju neželjene
poruke uskoro učiniti ovu delatnost neprofitabilnom. On predlaže jednostavne,
ali sveobuhvatne promene u infrastrukturi za slanje e-mail poruka koje bi omogućile
da se legitimne poruke razlukuju od neželjenih reklama. Pošiljaočev e-mail klijent
bi morao da doda svoj Internet protokol (IP) broj u Domain Name System (DNS)
dok bi primaočev mail klijent mogao da pregleda svaku poruku, utvrdi njen DNS
i automatski je obriše ukoliko se nalazi na listi IP adresa sa kojih operišu
spameri. Microsoft je već pokrenuo "Caller ID for E-Mail" uslugu za
korisnike koji koriste njihov Hotmail servis, a sa prepoznavanjem i brisanjem
spam poruka na njemu bi trebalo da se krene početkom leta.
Izvor: Inquirer