Microsoft zamenjuje podrazumevani font prvi put od 2007. godine, Calibri odlazi u penziju

Čak se i kreator Calibri fonta raduje što će pritisak pasti sa njegovog mezimca

 
Gotovo 15 godina Calibri je vladao kao podrazumevani i stoga dominantan izbor fonta za Microsoft sisteme. Pojavio se bezbroj puta u neformatiranim Word dokumentima, PowerPoint prezentacijama i Excel tabelama. Ali sada je došlo vreme za novi sans-serif font. Zapravo njih pet: Microsoft je najavio da planira da zameni Calibri kao podrazumevani font jednim od pet novih koje je objavio ove nedelje.
Kraj je ere, ali Calibrijev dizajner, Lucas de Groot, nema nikakvih nedoumica oko toga da se malo pomeri fokus sa njegovog fonta. „To je pravo olakšanje“, kaže on.
De Groot je stvorio Calibri početkom 2000-ih, kao deo kolekcije fontova za lakše čitanje sa ekrana. „Dizajnirao sam ga u priličnoj žurbi“, kaže on. „Već sam imao neke skice, pa sam ih prilagodio i dodao ove zaobljene uglove da bih dobio osećaj dizajna“. Kompjuterskim ekranima je dugo nedostajalo gustine piksela da bi verno prikazali sve fontove; zaobljeni uglovi izgledali su ne kao luk već kao stepenište. To se promenilo 2000. godine novom Microsoftovom tehnologijom ClearType, koja je optimizovala rezoluciju na LCD ekranima i olakšala čitanje fontova poput de Grootovih. Kompaniji se dovoljno svideo Calibri da bi bio podrazumevani za Windows Vista 2007. godine.
Umesto da se odmah odluči za novi izgled, Microsoft sebi daje malo vremena da razmotri mogućnosti. Naručeno je pet novih fontova od vodećih dizajnera, od kojih je svaki doneo novi pogled na zadati font: Tenorit je oštar i kružan, sa okruglim znacima interpunkcije. Bierstadt je uzdržaniji, odajući počast švajcarskoj tipografiji sredinom veka. Skeena je „humanistički“ bez serifa; Grandview, onaj „industrijski“. Seaford inspiraciju nalazi u obliku fotelja: udobnih, ali ergonomskih.
 
MSnewfonts.jpg
Svih pet fontova sada je dostupno za upotrebu na Microsoftovim proizvodima koji su povezani sa cloud-om, a kompanija poziva ljude da daju povratne informacije o tome šta im se najviše sviđa. Izbor novog fonta objaviće kasnije ove godine.
De Groot je bio iznenađen nekim od novih dizajna koje je Microsoft odabrao. „Moj apsolutni favorit je Seaford“, kaže on. „Ima snažan glas koji volim. Ali naravno, jak dizajnerski glas takođe može predstavljati opasnost. Jedna od stvari koje sam pokušao da uradim sa Calibrijem je da to bude nekako neutralno. “
Prosečna osoba možda neće primiti taj „glas“ ili čak primetiti da se njihov podrazumevani font uopšte promenio. (Na Tvitteru je nekoliko ljudi odgovorilo na Microsoftovu najavu rekavši da ne mogu razlikovati ovih pet novih fontova.) Ali dizajneri kažu da svaki pažljivo dizajnirani oblik, sa svojim preciznim krivinama i kerningom, pravi razliku u načinu na koji ljudi komuniciraju na mreži . „Ono što mi pravimo je vozilo kojim će se voziti misli korisnika“, kaže Frere-Jones. Sada je preostalo samo da izaberemo koji od pet novih fontova šalje pravu poruku.
Izvor: Wired
 
Benchmark možete pratiti i na društvenim mrežama | Facebook | Twitter | Instagram | YouTube |Na Benchmark forumu uvek možete učestvovati u kvalitetnim i aktuelnim diskusijama iz IT industrije

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi