Prva igra koja podržava Microsoft DirectStorage 1.1 API je Forspoken. Za one koji nisu upoznati, Microsoft DirectStorage API nudi bolje performanse pri učitavanju na različitim generacijama SSD-ova. Pre nekoliko dana, YouTube kanal Compusemble je objavio video u kojem prikazuje razlike u brzini učitavanja i frejmovima po sekundi, kada se koristi Microsoft DirectStorage 1.1.
Igra Forspoken je testirana sa tri generacije PCIe kontrolera kako bi se pronašla najbolja opcija za korisnike, a rezultati su iznenađujuće dobri.
Novi Microsoft DirectStorage 1.1 API pomaže u učitavanju softvera, uključujući i igre, uz korišćenje algoritama za kompresiju i dekompresiju kojima upravlja ne samo grafička kartica već i SSD kontroler, istovremeno smanjujući opterećenje sa procesora. U procesu se omogućava bolji prenos podataka, jer se smanjuju bilo kakve instrukcije sa NVMe SSD-a.
Iako Microsoft naglašava da je DirectStorage dizajniran za moderne gejming sisteme, u realnosti vam zaista nije potrebno da kupujete najnoviji, najmoderniji SSD, jer ova tehnologija odlično radi i sa PCIe Gen 3 NVMe SSD-ovima. Zahvaljujući dobrim performansama pri učitavanju delova podataka, DirectStorage omogućava da se nekoliko poslova učitavanja obavlja paralelno, bez opterećivanja procesora.
Tri SSD generacije, jedan DirectStorage
U testu su korišćene tri generacije PCIe SSD-ova koji koriste Microsoft DirectStorage 1.1 da bi se pokazalo kako svaki interfejs radi sa novim softverom. Korišćeni su ADATA XPG SX8200 Pro (PCIe 3.0), Samsung 990 Pro (PCIe 4.0) i Phison E26 (PCIe 5.0) SSD-ovi.
Rezultati testa su pokazali da je ADATA XPG SX8200 Pro uspeo da učita igru za 13,84 sekundi. Samsung 990 Pro za 10,87 sekundi, a Phison E26 za 10,48 sekundi. Razlika između treće generacije i pete generacije PCIe SSD-a bila je nešto više od tri sekunde.
Forspoken je, za sada, jedina igra koja podržava novi Microsoft DirectStorage 1.1 API. Međutim, novi softver pokazuje da bez obzira na to koju od tri generacije — PCIe Gen3, Gen4 i Gen5 kontrolera — koje će korisnici imati u svojim računarskim sistemima, razlike u performansama su gotovo neprimetne. Ono što je sada bitno je da izađu igre koje mogu da podrže novu tehnologiju, što će dozvoliti SSD-ovima starijih generacija da obezbede ozbiljnije performanse.
Uostalom krajnje je vreme da hard diskove pošaljemo u zasluženu penziju.