DirectStorage 1.1 ubrzava vreme učitavanja igara za 40%

Microsoft obećava da će nova Windows opcija koja ubrzava učitavanje gejming naslova biti spremna do kraja ove godine…

Microsoft čvrsto obećava da će DirectStorage 1.1 API konačno stići na Windows računare. Sa novim izdanjem, Microsoft će omogućiti dekompresiju gejming podataka direktno u GPU memoriju na računarima. Primarna prednost GPU dekompresije je osetno skraćeno vreme učitavanja igara, čak 40%  i više u zavisnosti od igre i hardverske konfiguracije računara.
DirectStorage 1.0 je predstavljen za Windows (10 i 11) u martu 2022. Dizajniran je da donese optimizaciju brzine, većeg transfera podataka i manje kašnjenja u Windows podsistemu za skladištenje podataka, koji bi skalirao performanse u skladu sa performansama nove generacije uređaja za čuvanje podataka tj SSD diskovima. Uređaji za brzu manipulaciju sa podacima, poput najnovijih NVMe SSD-ova, donose bolje performanse i veću prednost po korisnika u realnim radnim situacijama. Verzija 1.1 API-ja se nadovezuje na ovo obećanje sa GPU dekompresijom, smanjujući obradu grafičkih podataka i time rasterećenja centralnog procesora, tako što ovaj deo posla premešta pod okrilje GPU-a i njegove lokalne video memorije, pošto je grafički procesor sposobniji za obavljanje velikog broja paralelnih operacija i zadataka dekompresije ogromne količine podataka koje zahteva pokretanje i izvršavanje modernih i grafički kompleksnih igara.
Microsoft objašnjava u svom DirectX Developer Blogu da moderne igre obično zahtevaju velike količine podataka za prikaz ogromnih virtuelnih svetova kojima se krećemo dok igramo našu omiljenu igru. To sa druge strani znači potrebu manipulacije stotinama gigabajta kompresovanih podataka za pokretanje najnovijih AAA gejming naslova. „Kada se igra pokrene, podaci se prvo prenose i učitavaju u sistemsku memoriju (RAM), gde CPU dekompresuje podatke pre nego što se konačno kopiraju u GPU memoriju da bi se koristili po potrebi“, objašnjava viši menadžer programa Microsoft, Cassie Hoef. „Prenos i dekompresija ovih podataka u velikoj meri utiče na brzinu učitavanja i ograničava koliko detalja može biti upotrebljeno prilikom kreiranja scena u virtuelnom svetu igara, a što u krajnjem utiče na kvalitet grafike koja se prikazuje i atmosfere u igrama.”
 Direct_Storage_Game_load_times.png
DirectStorage 1.1 ima optimizovani algoritam za dekompresiju koji pokreće GPU da bi omogućio prednost boljih performansi učitavanja i do 40% za bolji osećaj tokom igranja igara na računaru. Da bi dokazao korist od upotrebe DirectStorage tehnologije, Microsoft je upriličio demonstraciju gde je učitavanje scene bilo 3x brže, a opterećenje CPU-a drastično smanjeno. Iznad možete videti GPU sa GDeflate (levo) koji učitava scenu za 0.8 sekundi u odnosu na CPU sa Zlib-om (desno) za 2.36 sekundi. Inače, GDeflate je novi format kompresije podataka koji je razvila Nvidia, dok su u čitav DirectStorage projekat od strane Microsoft-a, uključena najveća imena iz ovog dela PC industrije uključujući: AMD, Intel i Nvidia.
DirectStorage je prvobitno opisan kao ekskluzivna tehnologija za Windows 11, pre nego što je Microsoft popustio i omogućio njeno korišćenje u Windows 10 gejming okruženju. Kao i prethodna verzija API-ja 1.0, i dalje se tvrdi da postoje „dodatne optimizacije u IO operacijama skladištenja podataka, a koje su dostupne samo korisnicima Windows 11 verzije OS-a“. Da bi DirectStorage funkcionisao, neophodan je GPU koji podržava DirectX 12 i  Shader Model 6.0, a korisnici bi trebalo da instaliraju igru na NVMe SSD kako bi ostvarili velike brzine prenosa za optimalan efekat ubrzanja. 
Biće zanimljivo videti ovu tehnologiju primenjenu u modernim igrama, jer imajte na umu da i igra mora imati podršku za DirectStorage tehnologiju, a takve trenutno nisu dostupne.
Programeri će moći da testiraju rad DirectStorage 1.1 kasnije tokom ove godine, a kada postane “mejnstrim”, očekujemo nadogradnju GPU drajvera odstrane svih značajnijih igrača iz gejming oblasti. Međutim, suzdržite se od euforije bar još neko vreme, jer tek treba da vidimo makar jednu AAA igru sa podrškom za DirectStorage 1.0 objavljenu na Windows platformi. Od prvobitnih obećanja malo toga se ostvarilo jer Forspoken, kompanije Square Enix, koji je trebalo da predvodi novi talas DirectStorage kompatibilnih igara za Windows, trebao je da startuje ovog meseca, ali je pomeren tek za kraj januara 2023. godine!

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi