Nova Google AI funkcija "Help me organize" nam pomaže da bolje organizujemo tabele

Posle "Pomozi mi da pišem", stiže još jedna slična AI opcija – "Help me organize" koju Google ovog puta testira za platformu Sheets (Tabele)

Nova Google AI funkcija "Help me organize" nam pomaže da bolje organizujemo tabele

“Pomozi mi da organizujem” ili “Help me organize” je eksperimentalna funkcija zasnovana na veštačkoj inteligenciji (AI) koja bi korisnicima trebalo da pomogne u kreiranju i organizovanju tabela u Google aplikaciji Sheets. Kompanija je započela njeno testiranje u okviru programa Workspace Labs koji je stvoren za isprobavanje novih funkcija Google AI proizvoda.

Kako je prikazano na Google blog postu, ova opcija radi slično kao i “Pomozi mi da pišem” za Gmail platformu, odnosno slično kao četbot veštačke inteligencije ChatGPT.

Naime, na desnoj bočnoj traci prozora u Sheets aplikaciji nalazi opcija „Pomozi mi da organizujem“ koja može da, na primer, napravi novu tabelu sa generisanim zaglavljima kolona i primerom sadržaja tabele. To znači da testeri, a ukoliko se funkcija usvoji, onda i korisnici, mogu da traže od Sheets aplikacije da napravi planer putovanja ili tabelu za praćenje zadataka koji treba da obave.

Ubrzanje AI takmičenja uz “Help me organize” funkcije

Google savetuje da se za bolje rezultate korišćenjem nove funkcije u bočnu traku unose zahtevi odnosno instrukcije umesto pitanja.

Tako u bočni odeljak može da se unese upit kao što je na primer: “Isplaniraj mi planiranje na Durmitoru u trajanju od sedam dana” ili “Napravi listu zadataka koji treba da se obave i prate za lansiranje novog sajta”.

Posle unošenja zahteva, treba kliknuti na dugme “Kreiraj”, a AI funkcija će potom da generiše predlog tabele za koju će korisnicima prvobitno omogućiti pregled, te, ukoliko nisu zadovoljni, daće im opciju da izmene svoj prvobitni zahtev kako bi tabela bila bolja.

Na sajtu je naglašeno i da će biti nakon prikaza prvobitnog predloga tabele biti ponuđena i opcija „Kreiraj novu verziju“, čijim biranjem prvobitni predlog tabele nestaje. Kada korisnici konačno budu zadovoljni verzijom tabele, treba da kliknu na opciju „Ubaci“ (Insert) koja će primeniti njihov predlog u aplikaciji.

Takođe, kompanija savetuje da je najbolje koristi ovu funkciju u novoj kartici (tabu), jer ukoliko se koristi na kartici sa već unesenim podacima, ona će ih automatski zameniti svojom verzijom i rasporedom.

Testerima će naravno biti omogućena i opcija slanja povratnih informacija ukoliko su napravljene tabele sa pogrešnim podacima ili je napravljen nebezbedan plan. Međutim, nije jasno da li će se ova funkcija zadržati kod svih korisnika ukoliko “Pomozi mi da organizujem” dobije široku upotrebu.

Posle najave na ovogodišnjoj Google I/O konferenciji da će kompanija više raditi na razvoju veštačke inteligencije, za sada na obećanju zaista uporno radi. Izgleda kao da Google uvodi čitav niz „Pomozi mi da“ funkcija zasnovanih na veštačkoj inteligenciji i da platforma Sheets neće biti poslednja koja je dobija. Nedavno je objavljena slična funkcija iz ove kategorije za Gmail platformu kao i za Docs servis.

Ukoliko „Pomozi mi da“ funkcije zažive i budu lansirane svim korisnicima, definitivno da će to doneti revoluciju u načinu rada i pisanja, ali i povećati lenjost.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi