Novi Google algoritam pretrage: spasavanje interneta ili njegova propast?

Promene Google algoritma i AI funkcije za pretragu, poput AI pregleda, izazivaju debate o budućnosti interneta. Otkrijte kako ove inovacije utiču na nezavisne izdavače i kvalitet sadržaja

Novi Google algoritam pretrage: spasavanje interneta ili njegova propast?

Tokom poslednje dve godine, serija ažuriranja Google pretrage donela je dramatične promene, uključujući i do sada neviđenu AI funkciju. Da li će Google spasiti internet ili ga uništiti?

Ako ste ikada uneli “recenzije prečišćivača vazduha” u Google, verovatno ste tražili sadržaj poput onog na HouseFresh.com. Sa deset godina iskustva u pisanju o proizvodima za kvalitet vazduha u zatvorenom prostoru, Gisele Navarro i njen suprug su 2020. godine pokrenuli ovaj sajt. Uz rigorozna naučna testiranja, njihova stranica brzo je postala uspešna, zapošljavajući 15 stalno zaposlenih. Ali, sve se promenilo u septembru 2023. kada je Google napravio veliko ažuriranje svog algoritma pretrage.

“To nas je uništilo,” kaže Navarro. “Odjednom su termini za pretragu koji su nas postavljali na vrh rezultata sada vodili do velikih magazina koji očigledno nisu ni testirali proizvode.” U martu 2024. godine, drugi Google-ov algoritam bio je još strožiji, smanjujući posetu HouseFresh-a sa hiljada dnevno na samo nekoliko stotina. Većina tima je otpuštena, a sajt je pred gašenjem.

Portparol Google-a za BBC kaže da kompanija pokreće promene tek nakon rigoroznih testiranja koja potvrđuju korisnost za korisnike, pružajući vlasnicima sajtova pomoć i resurse za povratne informacije o njihovim rangiranjima u pretrazi. Google tvrdi da će promene koristiti internetu, a AI pregledi su samo početak.

Google uvodi AI u Search pretragu

Prošle nedelje, izvršni direktor Google-a Sundar Pichai najavio je jednu od najznačajnijih promena u istoriji pretraživača. Google Search će ubuduće pružati svoje AI-generisane odgovore na mnoga pitanja korisnika, funkciju nazvanu “AI pregledi”, koja je već dostupna korisnicima u SAD-u. “Rezultat je proizvod koji radi umesto vas,” rekao je Pichai. “Google Search je generativna AI na nivou ljudske radoznalosti.”

AI pregledi su samo deo drastičnih promena koje je Google uveo u poslednje dve godine. Kompanija tvrdi da će ove promene doneti novu eru tehnologije i rešiti mnoge probleme interneta. Kritičari se, međutim, ne slažu. Kako Google menja svoje algoritme i koristi AI da se pređe sa pretraživača na pretraživač i odgovor, neki strahuju da bi rezultat mogao biti katastrofalan za poslove koji kreiraju vaš omiljeni sadržaj.

Google-ove promene su došle zbog prepoznavanja problema na internetu. Ako ste ikada koristili pretraživač, svesni ste dominacije “SEO” tehnika, koje optimizuju članke za bolje prepoznavanje od strane Google-a. Nažalost, SEO se može zloupotrebiti, sajtovi mogu kreirati sadržaj za algoritme, a ne za ljude, prenosi BBC.

Google-ovi pokušaji da reši ovaj problem nisu uvek uspešni. Ako ste se ikada frustrirali pretragom kao što je “Najbolje patike za trčanje”, znate o čemu se radi. Često rezultati sadrže malo korisnih informacija, ali mnogo reklama i linkova ka prodavnicama. Google-ova borba protiv ovakvih spam rezultata se pojačava. Kompanija je uvela “Ažuriranje korisnog sadržaja” u 2022. kako bi uklonila sadržaj stvoren samo za rangiranje u pretrazi. U septembru 2023. i martu 2024. godine, Google je dodatno ažurirao algoritme. Rezultat je kako kažu “45% manje nekvalitetnog, neoriginalnog sadržaja u rezultatima pretrage”.

Šta će biti sa SEO optimizacijom?

Ali, promene su imale i iznenađujuće posledice. Na primer, podaci iz SEMrush alata pokazuju da je sajt New York Magazine izgubio 32% svog Google Search saobraćaja u poslednjih šest meseci, dok je GQ.com izgubio 26%. Urban Dictionary je izgubio oko 18 miliona pregleda stranica, što je više od polovine njegovog pretraživačkog saobraćaja. OprahDaily.com je izgubio skoro 58%.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

U isto vreme, Reddit je doživeo porast od 126% u saobraćaju sa Google Search-a, što je kompaniji donelo prve kvartalne prihode od $243 miliona, povećanje od 48% u odnosu na prethodnu godinu. SEMrush podaci pokazuju da su i druge platforme sa sadržajem koji generišu korisnici, poput Quora i Instagram-a, doživele rast, dok su LinkedIn i Wikipedia takođe zabeležili impresivne skokove.

Google-ovi AI pregledi su naišli na kritike od vlasnika sajtova i kreatora sadržaja. Katie Berry, vlasnica sajta Housewife How-Tos, veruje da će korisnici prestati da posećuju njen sajt ako Google AI odgovori na njihova pitanja. Saobraćaj njenog sajta je pao za 70% nakon Google ažuriranja 2022. godine i još više nakon početka testiranja nove AI funkcije.

Spas ili propast interneta

Drugi, kao što je David Leiter, smatraju da Google-ova AI direktno krade njihov sadržaj. Leiter je naveo da je pretraga “Najbolji slot kanjoni blizu Las Vegasa” nekada prikazivala njegov članak, ali sada prikazuje AI generisani odgovor koji je uglavnom pogrešan. AI pregled je uključivao link ka njegovom članku, ali samo ako korisnici kliknu na malu strelicu na dnu rezultata. Leiter veruje da neće dobiti više saobraćaja nego ranije kao top rezultat pretrage.

Google priznaje da AI alati mogu pružiti netačne informacije, ali tvrdi da stalno radi na poboljšanju rezultata. Google-ov portparol kaže da su AI pregledi generalno preuzeti sa više veb stranica, a ne sa pojedinačnih izvora i da su odgovori dizajnirani da istaknu relevantne linkove.

Google se trenutno suočava sa brojnim tužbama, uključujući onu koju je podnelo Ministarstvo pravde SAD, koje optužuje Google za vođenje nezakonitog monopola u industriji pretraživača. Ako tehnološki gigant izgubi slučaj, kazne bi mogle uključivati ogromne novčane kazne ili prisilno razdvajanje kompanije.

“Razumem da Google ne duguje nikome saobraćaj,” kaže Navarro iz HouseFresh-a. “Ali Google kontroliše puteve. Ako sutra odluče da putevi ne vode do celog grada, taj grad umire. To je prevelika moć da bi se samo slegla ramenima i reklo ‘Oh, pa, to je slobodno tržište’,” kaže ona. “Možda bih trebala probati raditi van mreže, samo spakujem sve i otvorim prodavnicu negde,” kaže Navarro. “Možda je bilo naivno misliti da možemo uspeti samo stvaranjem sjajnog originalnog sadržaja koji ljudi žele da čitaju.”

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi