Novi mobilni trend aplikacija dolazi iz Azije

Novi sistem objedinjavanja aplikacija koji uvode japanski operateri bi mogao da poremeti sistem mobilnog tržišta u Severnoj Americi i ostatku sveta za nekoliko godina

Još uvek postoje inovacije koje mogu poremetiti redosled celog tržišta, a jedna od njih upravo stiže iz Azije. 19. avgusta Sprint je objavio App Pass, pretplatnički servis koji omogućava korisnicima da pristupe odabranim premium aplikacijama za pet dolara mesečno. Korisnici takođe dobijaju pet dolara da potroše za kupovine unutar aplikacija. Ova najava je izazvala veliko interesovanje mejnstrim medija. Međutim, ukoliko se osvrnemo na razvoj aplikacija u Aziji, biće jasnije zašto bi ovaj poslovni model mogao da poremeti mobilni razvoj i potrošnju u SAD. Drugi po veličini japanski operater je pokrenuo nedavno program objedinjavanja aplikacija nazvan “au Smart Pass” koji je za dve godine dostigao broj od deset miliona pretplatnika. Za 3,5 dolara, korisnici ovde neograničeno koriste 100 aplikacija.
Ovo je značajno zbog toga što su pomenuti operater i njegovi konkurenti uveli grupisanje aplikacija, a imajući u vidu da je Sprint u vlasništvu SoftBank-a, trećeg najvećeg tamošnjeg operatera, nije čudno što je baš ovaj operater prvi uveo takav sistem u SAD. U smislu sticanja korisnika i marketinga, ovo je velika pobeda za većinu developera aplikacija zbog samog sistema raspodele novca, a ovo je takođe dobra stvar i za korisnike koji troše dosta novca na aplikacije. App Store i Google Play ne moraju da izgube ništa, pa kompletna konstrukcija deluje kao dobitna situacija za sve.
Međutim, servisi objedinjavanja aplikacija nisu tako jednostavni kako zvuče. Neko mora da integriše SDK-ove i poveže sve u sistem naplate koji omogućava podelu prihoda na kraju. Operateri mogu da agresivnije promovišu ovaj vid korišćenja, ali je pitanje koliko brzo i koliki su zapravo troškovi? Ironija je da ovaj sistem objedinjavanja aplikacija dolazi u SAD tako brzo da bi se morali odreći uvoza jedne od najpopularnijih tehnologija koje dolaze iz Azije – NFC. Suština je u sledećem: bazirano na velikom uspehu au Smart Pass u Japanu, objedinjavanje aplikacija bi moglo da poremeti sistem mobilnog tržišta u Severnoj Americi za nekoliko godina. Očekuje se da će usvajanje NFC tehnologije ići znatno sporije, čak i ako imamo u vidu da iPhone 6 uključuje NFC čip.
Izvor: Techcrunch

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi