Za početak, Spotify potpuno menja glavni ekran aplikacije, koji je doživeo potpuni redizajn, kako bi korisnici sada jednostavnije mogli da slušaju i gledaju nove stvari.
Novi dizajn se fokusira na slike i vertikalno skrolovanje (gle čuda), pretvarajući vaš početni ekran iz skupa omota albuma u klasičan feed koji mnogo više liči na TikTok i Instagram. Spotify razvojni tim se nada da će skrolovanje omogućiti da otkrivate nove stvari iz Spotify ekosistema, što nama deluje kao idealno mesto za guranje reklama.
Spotify transformacija
Tokom poslednjih nekoliko godina, Spotify je mnogo investirao u podkastove, audio knjige, žive snimke i još mnogo toga, sve u pokušaju da postane mnogo više od muzičke aplikacije. Jedan od ciljeva je i penjanje na lestvici video podkastova, gde YouTube i dalje drži primat, piše TheVerge.
Ako ste do sada Spotify doživljavali kao mesto na kojem isključivo slušate muziku, to bi uskoro trebalo da se promeni. Ako nas pitate, to je sasvim logičan korak napred. Sa velikom bazom korisnika, evolucija je nešto što se očekuje, kako od korisnika, tako i od investitora, koji traže novu priliku da zarade.
Upravo zato novi Spotify dizajn ima za cilj da stvori više prostora za sve te nove vrste sadržaja. Spotify je godinama pokušavao da spoji podkastove, muziku i sve ostalo pod jedan krov, ali su shvatili da to nije moguće, dok se svakoj od tih kategorija ne ostavi dovoljno prostora.
Poznat izgled, samo drugačiji
Ubuduće, kada otvorite Spotify, i dalje će vas sačekati gomila naslovnih strana albuma i plejlista na vrhu, ali će ispod toga biti mesta za podkaste ili slike koje podsećaju na one sa Instagram mreže, a koje imaju za cilj da vam kažu nešto više o plejlisti koja bi vam se mogla svideti.
Music ili Podcast & Shows vas vode u vertikalno skrolujući beskonačni feed koji podseća na Instagram story ili TikTok nego na Spotify na koji ste navikli.
Za sada dizajn deluje novo i moderno, ali će neko korisnici koji su navikli na stari, dobri Spotify možda smatrati sve ovo pomalo agresivnim. Pre svega mislimo na mnogo sadržaja koji se automatski reprodukuje, i mnogo načina za brzo preslušavanje pesama i lista.
Vertikalno skrolovanje je budućnost od koje se ne može pobeći, a milijarde korisnika je već naviknuto na prelistavanje stvari koje im se ne dopadaju, pre nego što dođu na jednu koju vole. Sa druge strane, ovaj dizajn omogućava da brzo preletite kroz liste pesama i brzo preslušate ono što vas interesuje dok ne nađete ono što vam se baš sviđa.
Beskonačno skrolovanje
Naravno, ta potreba za instant zadovoljstvom polako prerasta u beskonačno skrolovanje i bezumno traženje nečega što će vam privući milisekund pažnje. Razumemo da smo već navučeni, ali treba da se zapitamo: da li zaista toliko nemamo vremena, da nam je potrebno na hiljade malih klipova, pesama, plejlista i čega god, na svakih sat vremena?
Spotify se odlučio na ovaj vid dizajna, koji omogućava poznati sistem otkrivanja novih stvari, ali upravo sa naglaskom na prikazivanje velike količine novih stvari i upoznavanje sa stvarima do kojih možda ne biste sami došli.
Svidelo nam se ovako nešto ili ne, to posebno ima smisla u podkastovima, gde Spotify očajnički treba da pronađe načine da nadoknadi svoja ogromna ulaganja.
Ličniji Spotify
Još jedna nova stvar koju ćete sigurno primetiti u Spotify aplikaciji je personalizacija koja se oslanja na veštačku inteligenciju. Funkcija Smart Shuffle koja privremeno dodaje numere na vaše postojeće liste pesama, jedna je od novina koje Spotify donosi, kao bolja verzija „plejlista samo za vas“ na kojoj Spotify radi godinama. Naravno, tu je i Di-džej, AI koji vrti ploče i hostuje svoje lične radio emisija.
Spotify je najveći igrač u svetu strimovanja muzike,i po onome što smo videli, želi to da ostane, ali i da poraste u nešto još veće. To je ono što novi dizajn zaista pokazuje: Spotify više nije samo muzička aplikacija, već mnogo više od toga.
Ajmo svi na spotifi,
svi svi svi na spotifi...
View image at the forums
Kako je krenulo, uskoro ćemo videti i Wikipedia redizajn po uzoru na TikTok, pa posle toga Google, pa Windows...
Izem ti TikTok..
Jedina glupost mi je kod ovoga što ga svi hvale a niko nema neki subscription ili tako nešto od domaćih operatora. Sve ide preko nekih mutnih sajtova ako ne plaćaš kartica.
Nije skup i da legit platiš direktno Spotify.
Jeste jeftin al' svi oce karticu. Kad imas u familiji ko je rizicar i prica ti svasta o online placanju ti na kraju i poverujes. Lepo neki kod ili tako nesto i super. Al niko ih ne nudi kao comtrade, tehnomanija ili u krajnjosti operatori.
Kad će ovaj update za Spotify? Ja ga nemam još uvek
Pa u Srbiji smo, za godinu dve.
Ok, znaci ne azuriram vise Spotify, thank you very much.
Ne zuriram ja to odavno, ali bojim se da će ovo sada da ide na forsirani apdejt
Napraviš virtuelnu karticu. To zavisi u kojoj si banci tj. da li ista podržava.
Koji je razlog za neažuriranje aplikacije?
Bolje da ja tebe pitam koji je razlog za ažuriranje?
Kad sve radi kako treba ja ne diram.
Da neće da mi pušta muziku drugačije, ne želim ništa da menjam.
Nije ti to traktor pa da ne diraš dok radi. A i traktor traži "ažuriranje" sa vremena na vreme.
U većini slučajeva se uvek rešavaju određeni bagovi u pozadini aplikacije, security fixevi, itd.
Bagovi, i security fixevi su ok, ali menjanje izgleda interfejsa bez mogucnosti da ostane kako je bilo nije ok.
Uvek me to nerviralo kod bilo kog softvera, kad forsiraju nesto radikalno drugacije i ne zanima ih da li to korisnicim odgovara ili ne. :mad:
U Potpunosti se slazem, ni ja nikad ne azuriram aplikaciju ako sam u potpunosti zadovoljan sa njom. Nema potrebe, samo postoji verovatnoca da cu se razocarati.
Zadnji put sam azurirao kad su uveli reci pesama, sad bi azurirao ako bi mozda uveli nesto slicno Flow-u koji ima Deezer. Ovde postoji 'Song Radio' ali nije to to.
Ako preraste u nešto više od muzičkog plejera hvala lepo i doviđenja...
Ne razumem. Vi sedite i non stop gledate u app dok slusate muziku?
Pokrenes, izaberes, bacis u background i uzivas u mjuzi.
Ja gledam u app samo ako hoću da vidim reči pesme gde baš ne razumem šta kaže, da mogu da pevam kad vozim kola
Ne gledam ali ne želim ni cirkus od aplikacije.
Od muzičkog plejera očekujem da bude baš to i samo to.
Ali to nije samo plejer, u tome je problem...
Ako misle da ostanu gde jesu, moraju da prate trendove mladih, mi matorci se tu nista ne pitamo.
Egzekli. Pustiš i vratiš fon u džep.
Mi kad smo bili mladi nije ni bilo Spotify, nego udari po torentima, skidaj pesme, albume i pustaj preko Winamp, Foobar, itd.
Koristim Tidal, Apple Music i Deezer. Svaka aplikacija ima svoje prednosti i mane ali ono što je meni najbitnije jeste muzika koju slušam i koja nije dostupna na svim servisima. A sad da li app izgleda lepo, bitno jeste ali nije odlučujući faktor da li ću koristiti app ili ne.
Pa to što tebi treba, to plejer i radi. E sad, to što ima dodatke to je već nešto drugo. :ROFLMAO:
Koji bagovi ako sve radi kako treba, nikad stucno nije.
Razlozi za nove verzije aplikacije nisu nikada radi osnovne funkcionalnosti vec za krpljenje rupa i implementacije novih reklama i sistema naplate.
I to je bukvalno kod svake aplikacije tako.
Muzika koja je svirala se 100% i dalje reprodukuje na potpuno isti nacin, tu se nista nije i nece menjati.
Mi kad smo bili mladi, bio je fiksni telefon na kabl, gramofon i kasetofon.
Sećam se dial up i skidanja jedne pesme po 4-5 sati. Imam veliku kolekciju vinila, tako da sam upoznat sa gramofonom. Kasetofon mi i dalje radi jer izgleda precool i za današnje pojmove. :ROFLMAO:
Deezer npr. kod sebe mnogo unapređuje a da nema veze sa reklamama i sistemima naplate. U poslednje vreme su unapredili deo za povezivanje externih uređaja preko (AV risiver, Chromecast, itd).
Spotify je taj deo odlično odradio još pre koju godinu. Tidal kaska za isto tako nekim stvarima ali se unapređuju.
I do sada je na spotify moglo da se menja pesma na levo desno, sada će to promeniti na dole-gore (tik tok like) i to će biti ta revolucionarna promena
Meni deluje da će biti zanimljivo...Iako spadam u "matorce", ja volim promene. 😎🤓