Opera 11.50 je “teška alfa”, ne baš stabilna verzija browsera koja sigurno nije preterano pogodna za svakodnevnu upotrebu. Takođe, za sada je ograničeno dostupna samo u Windows varijanti. Ipak, to je istovremeno prva verzija browsera koja podržava hardversku akceleraciju. To znači da je podržan 3D rendering baziran na JavaScript-u, sa kompleksnim animacijama koje se na baziraju na Flash (ili nekoj analognoj tehnologiji), već sve može da izvršava sam browser.
Kompanija Opera obećava da će se njena hardverska akceleracija razlikovati od konkurentske. Za razliku od hardverske akceleracije konkurenata, koja se uglavnom ograničava na Windows platforme (IE9, Firefox 4) – i to ne sve Windows operativne sisteme – Opera će omogućiti da njena hardverska akceleracija bude korišćena na bilo kakvom računaru, nezavisno od njegovog operativnog sistema. To istovremeno znači da ne samo da će Opera podržavati hardversku akceleraciju u kompjuterima sa Windows XP, Vista, Windows 7, Mac OS X i Linux operativnim sistemima, već i u smartfonovima, mobilnim uređajima, web televizorima (podsetimo da je nedavno sklopljen sporazum sa kompanijom Sony da Opera bude browser koji će budući BRAVIA televizori koristiti kao ugrađeno rešenje). U praksi, navode u kompaniji Opera, bilo kakav uređaj koji koristi OpenGL ES 2 standard će podržavati hardversku akceleraciju.
Trenutna implementacija u Opera 11.50 alpha verziji je ograničena na OpenGL. Podrška za Direct3D se planira za naredne verzije i očekuje se da će biti ugrađena pre nego što 11.50 bude doživela finalno izdanje. Kompanija je omogućila da korisnici lako saznaju da li njihov računar podržava hardversku akceleraciju. Kada korisnik skine Opera 11.50 alfa verziju browsera, dovoljno je da upiše “opera:about” u adresni bar, te da u “Vega backend” unosu potraži šta je upisano. Ako piše “OpenGL”, hardverska akceleracija je moguća. Ako piše “Software,” onda grafička karta kompjutera ne podržava OpenGL 2.x hardversku akceleraciju, ili je potrebno intervenisati novijim drajverima.
Izvor: Opera