Prihod od poslovanja na internetu može da donese milijarde

Ukoliko neko želi da podeli zajednička interesovanja u vezi sa nekim brendom, proizvodom, hranom, to može da učini i na društvenim mrežama, rekao je Torbica i dodao da je još efikasnije ako je i glavni menadžer ili direktor prisutan na nekoj od drustvenih mreža. Međutim, u sferi Interneta post

Ukoliko neko želi da podeli zajednička interesovanja u vezi sa nekim brendom, proizvodom, hranom, to može da učini i na društvenim mrežama, rekao je Torbica i dodao da je još efikasnije ako je i glavni menadžer ili direktor prisutan na nekoj od drustvenih mreža. Međutim, u sferi Interneta postoje i brojni problemi a, smatra on,  najveći je taj što je domaće poslovno okruženje prilagođeno velikim sistemima, dok propisi nisu prilagođeni preduzetnicima i malim preduzećima To je razlog što mnogi koji se bave internet biznisom propadnu već u prvoj godini poslovanja, dodaje Torbica.

On precizira da je u Srbiji još uvek na snazi više od 40 odavno prevaziđenih, anahronih i nepotrebnih propisa, zakona i podzakonskih akata, koji onemogućavaju da se na proizvodi i usluge brzo i jednostavno prodaju preko interneta. Centar je, kaže Torbica,  započeo dijalog sa Ministarstvom za finansija, Narodnom bankom, Poreskom upravom i sa Carinom kako bi se taj problem rešio. Torbica navodi primer grupe žena iz Sombora koje se bave starim zanatima, kojima je nedavno održao predavanje o tome kako da svoje proizbode prodaju preko Interneta. Oko 400 žena bilo je, tvdi on, veoma zainteresovano za taj vid trgovine, ali u ovom momentu one to ne mogu da učine na jednostavan način.

Kada je reč o “pej-pal” servisu, sistemu naručivanja i plaćanja robe preko interneta, njegovo uvođenje će značajno pojednostaviti te mogućnosti, smatra Torbica. „Mi koji živimo od iterneta iskoristili smo pej-pal kao jedan opšte poznat brend… kao što se u narodu odomaćilo da kalkulator zovemo digitron, a digitron je samo jedan od brendova proizvođača kalkulatora“, precizirao je Torbica. Prema njegovim rečima, razvoju interneta i društvenih mreža doprinela je i pojava “pametnih” telefona pa više nije neophodno sedeti u zatvorenom prostoru, za računarom, jer zahvaljujući njima, osim razgovora i slanja SMS poruka, svako ko ima takav telefon može da razmenjuje informacije na duštvenim mrežama. Veruje se da je Tviter napravljen za mobilne telefone, njegov format je takav, ima 10 karaktera manje od SMS, rekao je Torbica.

On podseća da društvene mreže mogu biti oružje i u političkoj borbi, što je pokazala predizborna kampanja američkog predsednika Baraka Obame. Na pitanje da li je tako nešto moguće i u Srbiji, Torbica odgovara da su srpski političari itekako svesni značaja društvenih mreža i direktne komunikacije sa građanima. O tome svedoče otvoreni nalozi na Tviteru potpredsednice Skupštine Srbije Gordane Čomić, državnog sekratara za telekomunikacije Jasne Matić, ministra za životnu sredinu i prostorno planiranje Olivera Dulića, ističe on i napominje da se na Tviteru jako dobro vidi da li to radi PR-menadžer ili je to zaista ličnost koja je vlasnik profila. Torbica podseća i na ulogu društvenih mreža u “arapskom proleću”, ali i na činjenicu da je još devedesetih godina opozicija koristila internet za komuniciranje sa građanima.

Izvor: Tanjug

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi