YouTube uvodi AI proveru uzrasta: automatske restrikcije za maloletne korisnike od 13. avgusta

YouTube će pomoću veštačke inteligencije automatski procenjivati uzrast korisnika u SAD-u i primenjivati restrikcije za one mlađe od 18 godina. Nove mere počinju od 13. avgusta

YouTube uvodi AI proveru uzrasta: automatske restrikcije za maloletne korisnike od 13. avgusta

YouTube od 13. avgusta počinje sa uvođenjem AI tehnologije za procenu uzrasta korisnika u Sjedinjenim Američkim Državama, sa ciljem jače zaštite maloletnika na platformi. Ovaj potez deo je šireg globalnog trenda regulacije sadržaja i zaštite dece na internetu, koji se sve više oslanja na mašinsko učenje umesto na korisničku samoprocenu.

Kako funkcioniše AI provera uzrasta?

Nova tehnologija koristi podatke o aktivnosti naloga i unete godine rođenja kako bi automatski identifikovala korisnike mlađe od 18 godina. YouTube zatim na te naloge primenjuje isti skup zaštita koji već važi za korisnike koji su sami naveli da su maloletni.

Ove mere uključuju:

  • Blokiranje sadržaja sa starosnim ograničenjem
  • Nepersonalizovane reklame
  • Podsetnike za pravljenje pauze u gledanju videa
  • Ograničenja u vezi sa preporukama o osetljivim temama, poput telesne slike i samopouzdanja
  • Automatske podsetnike o privatnosti prilikom komentarisanja ili objavljivanja videa

Šta ako YouTube pogreši?

U slučaju da sistem pogrešno proceni nečiji uzrast, korisnici će biti obavešteni i imaće mogućnost da verifikuju svoj uzrast slanjem fotografije lične karte,selfija, ili unosom podataka sa kreditne kartice.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

YouTube naglašava da će se ovom tehnologijom prvo obuhvatiti ograničen broj korisnika u SAD-u, kako bi se analizirali rezultati i izbegle greške pre nego što se sistem eventualno proširi i na druge zemlje.

Uticaj na kreatore sadržaja

YouTube upozorava da bi neki kreatori mogli primetiti promene u demografskoj strukturi svoje publike, posebno ako se deo njihove publike preklapa sa mlađim korisnicima koje će novi sistem sada preciznije identifikovati. Ovo bi moglo da utiče i na prihod od reklama, s obzirom na to da maloletnicima nisu dozvoljene personalizovane reklame.

„U narednim nedeljama počećemo sa primenom mašinskog učenja na manji broj korisnika u SAD-u kako bismo osigurali da se tinejdžeri tretiraju kao tinejdžeri, a odrasli kao odrasli,” izjavio je Džejms Bizer, direktor razvoja proizvoda na YouTube-u. „Pažljivo ćemo pratiti rezultate pre nego što proširimo sistem globalno.“

Širi kontekst i regulativa

Ovaj potez dolazi u trenutku kada se širom sveta pojačava fokus na verifikaciju uzrasta na internetu. U Velikoj Britaniji su nedavno stupila na snagu nova pravila koja zahtevaju verifikaciju godina starosti na sajtovima sa pornografijom i sadržajem koji se smatra „štetnim“. Slične zakone donelo je i više američkih saveznih država, dok Evropska unija testira prototip sistema za digitalnu verifikaciju uzrasta koji bi se povezivao sa digitalnim identitetima građana, piše The Verge.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.