U poslednjih nekoliko godina, striming platforme su dobile ozbiljnu konkurenciju, a stigli su novi igrači koji se bore za svoje mesto u ovoj unosnoj industriji.
Dobro poznate platforme kao što su Netflix i Amazon Prime suočile su se sa oštrom konkurencijom „novih“ igrača kao što su HBO Max, Apple TV Plus i Disney Plus. U ovoj godini, medijski i tehnološki giganti će se verovatno manje fokusirati na pokretanje novih platformi, a više na obezbeđivanje opstanka postojećih, piše CNET.
Za korisnike, to će verovatno značiti veće račune
Kompanije polako počinju da uviđaju gde ih najviše pogađa borba sa konkurentima, a onda će postajati sve grublja i grublja. Striming platforme stoga moraju da se prilagode složenim tržišnim uslovima u procesu traženja načine da povećaju svoj profit. Ono što im predstavlja veliku prepreku na tom putu je činjenica da neki korisnici u turbulentnim vremenima recesije žele da smanje sve veće troškove pretplate. Prošle godine, Netflix, kompanija koja je u suštini bila pionir striminga kakvog poznajemo još davne 2007. godine, zabeležila je najveći pad pretplatnika ikada, uplašivši rivale, koji su u suštini svoje usluge modelirali po ovoj platformi.
U godini iza nas Netflix i konkurenti kao što su Disney Plus su podigli cene svojih pretplata. Jasno je da zarad održivosti poslovnog modela koji postoji, pretplate moraju da rastu, ali se čini da ove striming kompanije ne žele da se bave optimizacijom svog poslovanja.
Odgovor je uvođenje novih pretplata sa oglasima kako bi se spustila cena, ali za sada deluje da im to ne pali. Problem za striming platforme je taj što se od njih očekuje stalni priliv dobrog i kvalitetnog sadržaja, koji košta, ali se to ne dešava, posebno kada je u pitanju Netflix. Čini se da je paket sa oglasima samo pogoršao stvar.
Dupla zarada za striming platforme
Naime, kompanije od paketa sa oglasima imaju duplu zaradu, jer zarađuju na pretplati i zarađuju na oglasima koje vam serviraju. YouTube je tu bar pošten – ili plaćate ili dobijate oglase. Ovakvi modeli mogu da nateraju striming servise da još podignu cene svojih pretplata, kako bi naterali korisnike da se odluče na jeftinije pakete sa oglasima od kojih oni više zarađuju.
Spajanja, kao što su HBO Max-Discovery Plus i Paramount Plus-Showtime, su možda najveći pokazatelj da striminga industrija sazreva i prilagođava se. S jedne strane, to znači da na jednoj platformi možete pronaći više sadržaja, umesto da plaćate pretplatu za njih nekoliko, ali nemojte da mislite da se to neće odraziti na cenu.