Iako su prethodne generacije AMD-ovih grafičkih karti znatno zaostajale za Nvidijom kada je u pitanju ray tracing, Radeon RX 9000 serija pokazuje da se situacija menja i to brzo. Nova analiza brojnih patenata sugeriše da AMD ne planira da stane, već da ray tracing i path tracing učini standardnim delom budućnosti gejminga.
Korisnik Reddita po imenu MrMPFR detaljno je analizirao AMD-ove patente u poslednjih godinu i po dana i zaključio da “Team Red” ozbiljno ulaže u ray tracing kao ključni pravac razvoja real-time grafike. I dok je Nvidia dominirala ovom tehnologijom poslednjih godina, AMD sada sustiže, a možda čak i priprema teren da preuzme vođstvo.
Radeon RX 9000: Prvi znak preokreta
Najnovija generacija grafičkih karti, Radeon RX 9000, već donosi značajna poboljšanja u ray tracing performansama. Na primer, prema analizi sajta TechSpot, RX 9070 XT se u većini naslova može nositi, pa čak i nadmašiti RTX 5070 Ti, što je ogroman pomak u odnosu na prethodne generacije.
Ipak, AMD i dalje ima problema u najzahtevnijim naslovima poput Alan Wake II, Indiana Jones and the Great Circle i Black Myth: Wukong, gde se koristi napredni RT rendering koji još uvek više odgovara Nvidijinim GPU-ima.
Novi patenti, stari kadrovi
Od januara 2023. AMD je prijavio brojne patente koji se odnose na upravljanje BVH strukturama (bounding volume hierarchy), efikasniju ray traversal logiku i napredne optimizacije za path tracing. Takođe su angažovani stručnjaci iz Nvidije, Intela i akademskih krugova koji su specijalizovani za ray tracing.
Ovo sugeriše da AMD ne samo da želi da stigne Nvidiju, već da planira i sopstvene tehnologije koje će biti konkurentne Nvidijinim RTX inovacijama, uključujući i nedavno predstavljen RTX Mega Geometry sistem koji omogućava višestruko povećanje broja poligona.
UDNA – sledeći veliki korak
Naslednik RDNA 4 arhitekture nosi naziv UDNA i očekuje se da će pokretati sledeću generaciju AMD-ovih grafičkih karti. Ono što je posebno zanimljivo jeste da se upravo UDNA (ili njena rana verzija) navodno koristi i za grafički čip u predstojećem PlayStationu 6, što ukazuje da se radi o arhitekturi spremnoj za masovno tržište i AAA naslove.
Trka koja koristi gejmerima
Ako se između AMD-a i Nvidije zaista sprema trka u ray tracing tehnologijama, to može imati samo pozitivne efekte za krajnje korisnike. Cilj će biti donošenje naprednih grafičkih efekata uz prihvatljiv framerate i pristupačniju cenu, što do sada nije bio slučaj — danas je za punu ray tracing raskoš često potrebno uložiti preko 1.000 dolara u GPU.
Ukoliko AMD sa UDNA arhitekturom ispuni ono što patenti i zapošljavanje stručnjaka nagoveštavaju, ray tracing više neće biti rezervisan samo za Nvidia korisnike sa dubokim džepom. Biće zanimljivo pratiti kako će na to odgovoriti Nvidia i njena naredna Rubin arhitektura, o kojoj još uvek znamo vrlo malo, piše TechSpot.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji