“Brilinearno” teksturiranje je termin (iako semantički nonsens) uveden zahvaljujući kompaniji NVidia. Ako se zapitate zašto, odgovor je prost – NVidia je optužena od strane svih relevantnih IT sajtova (a i časopisa) za varanje u rezultatima testova, kao i namerno kvarenje kvaliteta slike (misli se na 3D segment) radi postizanja što većeg rezultata u benchmark programima.
Kako to NV radi? Pa jednostavno. Ako GPU dobija manju količinu tekstura na obradu, logično je da će se posao odraditi za manje vremena, tj. moćiće da postigne veći prosečan rezultat za isto vreme. Iako po NV to nije ništa strašno, to se zove krađa i prevara, bar po ostatku sveta.
Sa tehničke strane, najbitnije je filtriranje tekstura. Poznato nam je da trenutno postoji bilinearno i trilinearno filtriranje. Kakvi su rezultati, možete videti na slikama ispod (bilinearno levo, trilinearno desno):
Sa slika, jasno se vidi prednost trilinearnog filtriranja tekstura. Na slici ispod možete videti kako to radi NVidia :
Opet, jasno se vidi kako NVidia zakida na kvalitetu filtriranja, tako da im efekat više liči na neko zamućivanje, nego na filtriranje. Praktično, u trilinearnom filtriranju nema jasnih segmenata kao u bilinearnom, dok se kod NVidiaine verzije jasno ocrtavaju segmenti. Upravo tu ova kompanija dobija brzinski pomak na uštrb kvaliteta slike. Dalje, sa novim ForceWare driverima jednostavno ne postoji mogućnost da krajnji korisnik odredi trilinearno filtriranje, jer ono ni ne postoji, već samo pomenuto “brilinearno”. NVidia je rekla da će se ova stavka ispraviti, ali od toga trenutno nema ništa (još jedna prevara).
Dokle će ovaj gigant gurati sa varanjem korisnika. Čak i manje upućeni korisnici računara koji vole 3D igre mogu da shvate šta kompanija radi, pošto retko koji časopis ili sajt koji se bave ovom tematikom se nije osvrnuo na sadašnju delatnost. Očigledno, NVidia nema snage da prizna poraz i na sve načine (pa i prevarom) pokušava da drži korak sa kanadskim konkurentom, koji te probleme nema. Da li će se cela ova priča završiti sa NV40 ili će NVidia i dalje nastaviti da gubi tržište?
Kompletan članak možete o ovoj tematici možete pročitati kod nemačkih kolega sa sajta 3D Centar.
Izvor : Hard OCP