Ovu studiju su pod pokroviteljstvom Canona, vodećeg proizvođača tehnologija digitalnih slika, sproveli i sastavili Frank Romano, penzionisani profesor pri Ročester institutu za tehnologije (RIT), i tim diplomiranih studenata. Izveštaj je obuhvatio globalno istraživanje 600 ispitanika – štampara i osvrnuo se na trenutno stanje na tržištu profesionalne štampe kao i na to što će se dešavati u budućnosti. Ključno otkriće istraživanja govori da će digitalna štampa predvoditi tržište do 2020. godine, što odgovara neprekidnim trendovima okretanju štampačima manjeg obima i štampanju po zahtevu.
Pored toga, izveštaj nosi dobre vesti za štamparije manjeg obima, za koje predviđa da će doživeti preporod usled prednosti u domenu radnih procesa i tehnologije, uključujući i sve veće prihvatanje web-to-print tehnologija i hibridnih procesa. To nije sve, mašine koje su jednostavne za korišćenje, investiranje u IT obuku i infrastrukturu, kao i hibridni radni procesi će dovesti do mini revolucije u pristupu štampara svojoj struci. Prema ključnim pokazateljima, fotokopirnice i brze štamparije će usled svega pobrojanog neprestano razvijati svoje usluge kako bi se prilagodile novom digitalnom dobu. Ne samo zbog toga što će 2020. biti u digitalnom dobu, ova godina će takođe biti značajna i kao godina u kojoj će slabljenje tržišta tiraža, obima štampe konačno stati. Tada će doći do smirivanja usled predviđenog nestanka prvobitnih pretnji izazvanih globalnom konkurencijom i elektronskim medijima, kao i ekspanzijom Interneta. Profesionalni štampari će tek tada svedočiti stabilizaciji tržišta, jer će sav obim štampe koja se može zameniti elektronskim medijima biti potpuno zamenjen do 2020. godine. Neke kompanije zapadne Evrope su do danas doživele smanjenje obima štampanja i do 40% za manje od pet godina, usled globalne konkurencije i zamene papirne štampe „novim medijima”, koja je „pojela“ bazu njihovih tradicionalnih korisnika. Profesor Romano je prokomentarisao: „Industrija se poslednji put susrela sa tako radikalnim promenama u procesima štampanja i tradicionalnim veštinama štampe, još davne 1950. godine kada je presama za štampu po prvi put zapretila ofset štampa. 1951. godine u članku u jednom britanskom magazinu je pisalo da je ofset litografija “dobra samo za brzo i prljavo štampanje”. 1990. godine, kada je prvi put predstavljena digitalna štampa, objavljena je gomila članaka koja je odavala ton sličan ovom. Sada, nešto više od 10 godina kasnije, ukazano je mnogo više respekta prema ovoj tehnologiji.” Izveštaj takođe naglašava da će do 2020. godine jedan od pet poslova štampe biti namenjen štampanju samo jedne kopije. Više od polovine svih poslova štampanja danas podrazumeva tiraž manji od 2.000 primeraka. Dejvid Presket (David Preskett), direktor marketinga za Evropu u odeljenju “Professional Solutions” u kompaniji Canon Europe je izjavio: „Sa promenljivom dinamikom modernih radnih okruženja, štampari moraju ponovo da pronađu svoje mesto na tržištu profesionalne štampe. Iako mnogi štampari prijavljuju povećanje prihoda, njihovi troškovi rastu još brže. Na tržištu, na kome je resursa sve manje, ostajaće im sve manje prostora za smanjenje nepotrebnih izdataka. Izveštaj otkriva da novo okruženje zahteva nov način rada. Kako štampari ostvaruju sve manje prihoda od štampe na papiru, oni nužno usvajaju nove mogućnosti ostvarenja prihoda prvenstveno na polju digitalne štampe, dorade i zaokruženog rešenja štampe.” Izveštaj je predstavljen na sajmu drupa. Kopiju izveštaja možete preuzeti na ovoj web stranici. Izvor: Canon Europe