Međutim, kompanija CT Computers obećava da će se njihovim preuzimanjem ovog programa situacija promeniti. Gospodin Bogdan Nikitović, direktor pomenute kompanije, objasnio je širenje portfolija u smeru potrošače elektronike logičnim praćenjem tržišnih kretanja. Takođe je dodao da ne sumnja u prodajni uspeh Sharpa, imajući u vidu sve karakteristike koje se svuda u svetu podrazumevaju pod “Made in Japan” proizvodima – vrhunski kvalitet, dug životni vek, inovativne tehnologije i stalna podrška.
Sa kompanijom Sharp okupljene je detaljnije upoznao gospodin Tamura, regionalni direktor za Centralnu i Istočnu Evropu. Ono što je uvek interesantno jesu brojke – u 2007. godini Sharp je ostvario prodaju u vrednosti od 22 milijarde evra, dok je neto prihod iznosio 650 miliona evra. Iako su pomenuti i drugi segmenti, fokus prezentacije bili su LCD televizori,koji su poznati pod imenom “Aquos”, i u čijoj proizvodnji ova kompanija ima 35 godina iskustva. Bench sajtovi će se potruditi da vam u dogledno vreme predstave ponudu koja će biti dostupna na našem tržištu, a do tada ćemo pomenuti samo dve zanimljivosti – LCD TV dijagonale 108”, što Sharp čini proizvođačem najvećeg proizvoda ove vrste, kao i jedan vizionarski proizvod čija realizacija nije daleko, sudeći po tome da prototip već postoji. U pitanju je “zid-televizor” dijagonale 52”, koji će predstavljati pravi flat TV, s obzirom na debljinu od svega 20 mm (29 mm na najdebljem delu). Ovom prilikom obavili smo i mini-intervju sa gospodinom Tamurom.
Benchmark: Kako vidite vašu trenutnu poziciju na srpskom tržištu? Gosp. Tamura: Da budem potpuno iskren, trenutno nemamo zavidnu poziciju, ali se nadamo da će se to jako brzo promeniti. Nakon priče sa zaposlenima u kompaniji ComTrade, ubeđen sam da će naši proizvodi, prvenstveno LCD, odnosno HD televizori, postati dosta prodavani. Benchmark: Sharp je veoma poznat brend u Srbiji, jer se i dalje veliki broj starijih CRT TV prijemnika nalazi u domovima brojnih građana. Međutim, vaše prisustvo na tržištu se danas ne može uporediti sa nekadašnjim. Kakvi su planovi vaše kompanije da se ova situacija promeni?
Gosp. Tamura: Sharp jeste izuzetno poznat brend, ne samo mlađim ljudima i ljubiteljima modernih tehnologija (Sharp je kompanija koja je napravila prvi kalkulator napravljen isključivo od tranzistorskih integrisanih kola, a manje je poznata i činjenica da su najveći svetski proizvođač solarnih panela, kao i da se njihovi solarni paneli nalaze na više od 50 velikih satelita – prim. aut.). Mislim da će to predstavljati olakšavajuću okolnost i da zbog toga imamo solidne startne pozicije. Na primer, svi modeli LCD televizora koje nudimo na ovom tržištu stižu direktno iz naše glavne fabrike u Japanu. Dodaću i to da je jako bitno da iza sebe imamo i dobrog distributera i konkretnu podršku kroz maloprodajne kanale. Benchmark: Da li plan vaše kompanije (za nastup na srpskom tržištu) uključuje i neke interesantne marketinške aktivnosti koje bi poboljšale prodajne rezultate ili ćete jednostavno ostaviti da kvalitet vaših proizvoda “govori za sebe”? Gosp. Tamura: S obzirom na to da je Sharp korporacija koja je na prvom mestu proizvođač, jasno je da veliki deo sredstava odlazi na R&D i povećanje proizvodnih kapaciteta. Mnogi korisnici, pa čak i zahtevni ljubitelji modernih tehnologija mogu da posvedoče o kvalitetu naših LCD televizora. Ipak, smatramo da nijedan uspešan početak prodaje, odnosno nastup na tržištu ne može da prođe bez odgovarajućih marketinških aktivnosti. Drugim rečima, za nas će tek čuti mnogo veći broj potencijalnih kupaca…
Benchmark: Da li ćemo na u domaćim prodavnicama videti sve modele LCD TV uređaja koje nudite – od onih iz nižih klasa, do najelitnijih modela ili ćete se, radi postizanja boljih rezultata, fokusirati na entry-level i mainstream serije, kreirane za tržišta u razvoju? Gosp. Tamura: Kako bi postigli dobre rezultate na bilo kom tržištu, mi svakako moramo da razvijamo serije proizvoda namenjene određenim tržištima. Primera radi, u Sjedinjenim Državama, korisnicima su bitne određene karakteristike koje kupcima u Evropi nisu mnogo ili nisu uopšte bitne. Zbog toga, potrebno je razviti i model i kreirati ponudu koja će odgovarati samom tržištu. Konkretno, na vašem tržištu neće biti modela koji su napravljeni za Japansko tržište, ali verujem da će biti i modela iz više klase koji se nude na tržištu Evrope ili čak Zapadne Evrope. Kada su konkretni modeli u pitanju, za više informacija ćete morati da pitate nekoga iz ComTrade grupe. (Nakon što smo to učinili, saznali smo da za sada u ponudi neće biti LCDTV uređaja sa 100Hz panelima, ali će se nakon nekoliko kvartala i ova funkcija implementirati u mainstream serije – prim. aut).