Iako još ni DX9 nije izbačen, već se priča o verziji 9.1 koja bi trebalo da
se pojavi na proleće iduće godine. Kako Inquirer saznaje, iz izvora bliskih
jednom od vodećih proizvođača grafičkog hardvera ( ATi / NVidia ), DX 9.1 neće
zahtevati nikakve izmene pixel i vertex šejdera. Tako će DX9 kompatabilni čipovi
hardverski potpuno podržavati verziju 9.1, što implicira da se radi o doterivanjima
i optimizaciji API-a, a ne o dodatnim ili proširenim mogućnostima kao što smo
to imali u slučaju verzije 8 i 8.1. To znači da Radeon 9700 i dolazeći NV30
možemo smatrati DX 9.1 kompatabilnim. Prvi veći korak će biti usvajanje Shader-a
verzije 3.0, ali po svemu sudeći odgovarajući hardver nećemo skoro ugledati,
pa tako ni R350 ni NV35 neće podržavati ove još naprednije šejdere čiju je realističnost
prikaza zaista teško zamisliti. Microsoft se odlučio na rano predstavljanje
API-a da bi se programerima dalo više vremena da nauče i uvežbaju tehnike i mogućnosti
dolazećeg hardvera, što bi proces evolucije učinilo lakšim.
Source: Inquirer